Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andezon
Plocka bort felkoder och nolla adaptionen (väldigt viktigt)så blir det säkert bra..
lite synd att du köpte den begagnad på skrot för dom är ganska dpliga volvo har ersatt massmätaren på 00-01 med nya produkter, men det är bara att hoppas på det bästa
av movinhead
Hur gör man en sån nollning. Måste man in med bilen till nån med diagnos eller räcker det att ta av batterikabeln?
av movinhead
Hej
Har nu satt i min gammla mängdmätare igen. Då går bilen bra igen.
Frågan är om den jag köpte skroten var helkass och min gammla halvkass. Eller är det inte mängdmätaren som är felet och min mängdmätare är hel.
OBS Motorlampan har inte tänt än men det brukar ta några dar efter man haft av batterikabeln. Hur gör jag nu??
av andezon
Förmodligen var den helt skrot som du köpte, som sagt så brukar man inte märka att det är fel på massmätaren när man har felkod 260a förr eller senare kommer motorlampan att tändas igen. mina rekomendationer är att du köper en helt ny från volvo sätter dit den och åker ner till volvo och ber dom nolla felkoder och nolla adaptionen
(med tanke på att du en gång kopplat bort den) så kommer inte motorlampan tändas igen pga av detta

Mvh Andezon
av movinhead
Hej
Har fått en ny bättre begnad mängdmätare (från en S80 01a 5000mil). Satt in den idag och bilen har gått 3mil prblemfritt :lol: . Bara att hoppas det håller i sig :!:
Volvo V50 "Mr White"

Snyggt, du ser ut att ha bra skick på bilen[…]

Vilken mjukvara har ni?

Återkom gärna hur den funkar och vad so[…]

Hej! Jag har en Volvo S60 II 2011 med en Diesel D[…]

Ta trädgårdsslangen. O spola ner samtid[…]