Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Borrboman
Kollar priser på fjädrar på mekonomen.
Artikelnr: 11-66003
Benämning: Fjäder vä/hö bak kombi, utan nivåreglering, ej 4WD, förstärkt
Pris: 762.00

L = 322 mm, ytterdia 158 mm, tråddia 16.00 mm

Är det priset per par eller bara att de passar båda sidor?
Användarvisningsbild
av wissel
Innan jag skulle byta så skulle jag kolla höjden på min bil o sedan kolla om den avviker från det som den skall vara.
Risken här är väl "fort men fel " :d
:D
av Borrboman
wissel skrev:Innan jag skulle byta så skulle jag kolla höjden på min bil o sedan kolla om den avviker från det som den skall vara.
Risken här är väl "fort men fel " :d

Haha Kan ligga mycket i det.

Visst kan jag mäta höjden men vart ska jag få tag i en annan höjd att jämföra med?
Användarvisningsbild
av wissel
Tror du har en beskrivning i din instruktionsbok om vilken höjd ditt drag skall ha obelastat.......
av Borrboman
wissel skrev:Tror du har en beskrivning i din instruktionsbok om vilken höjd ditt drag skall ha obelastat.......

Jag har kollat igenom hela instruktionsboken nu men kan inte hitta någon uppgift om höjder.
Det fanns ett mått som angav måttet från centrum på bakhjulet till bakkant dragkrok. Vilket borde vara samma hela tiden än hur mycket man lastar.
Hittade bara att max kultryck är 75kg.
Har vägt mitt kultryck nu och det var 72kg.
av Larzan
Låter som det behövs en fyrhjulsinställning. Du sliter nog däck rätt rejält, insidan.
Något stämmer inte alls med din bil.

Med 4 personer, full packning, takbox och husvagnen med ca 60-70kg på kroken så sjunker även min bil, men inte så att det luktar bränt gummi.

Står bakdäcken // \ \ ?
av Borrboman
Larzan skrev:Låter som det behövs en fyrhjulsinställning. Du sliter nog däck rätt rejält, insidan.
Något stämmer inte alls med din bil.

Med 4 personer, full packning, takbox och husvagnen med ca 60-70kg på kroken så sjunker även min bil, men inte så att det luktar bränt gummi.

Står bakdäcken // \ \ ?
Fyrhjulsinställning är gjord för ca 300mil sen så det ska inte vara något fel på den tycker jag.
av Borrboman
stuffs skrev:Det är inte så att den sjunker ihop såpass mycket att däckena tar i innerskärmen när det guppar på vägen?

Kolla så det inte är slitet på innerskärmen.

Mvh
Jag har kollat det tidigare men tyvärr var det inte så enkelt :???:
av Borrboman
Var och kollade lufttrycket i däcken nu och jag hade BARA 2.4-2.5 bar i bakdäcken.
Har fyllt till 2.9bar nu men har ingen möjlighet att provdra vagnen förrän imorrn och se om det var det som ställde till det.

Vad tror ni, kan det vara att det var alldeles för lite tryck i däcken?

@UnleashFusion , OKey tackar då vet jag li[…]

Om du inte gjort det ännu, ta loss den klena […]

Men jag kör Volvo 745 GLT 16V 1989 års[…]

Hejsan. Nu har jag fått ett halvtråkig[…]