Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Teemu
CarMan skrev:föstet är ju samma på en himla många biler & dom pajar aldrig om man inte bryter upp locket för långt
Konstigt då att det är ett så vanligt fel? Iaf påstår den lokala märkesverkstaden att det är det.
av apan_jocko
Nu är det bytt iallafall , tog 10 minuter :D

Tack Teemu !

/ aj
Användarvisningsbild
av CarMan
Teemu skrev:
CarMan skrev:föstet är ju samma på en himla många biler & dom pajar aldrig om man inte bryter upp locket för långt
Konstigt då att det är ett så vanligt fel? Iaf påstår den lokala märkesverkstaden att det är det.
vist kan det kännas vanligt för volvo verkstan, då dom säkert gyter ett var 3:e vacka, men, det är ju samma på så många olika bilmodeller så det blir väll en på 10 000 som pajar

sen vil jag vara tydlig med att det inte är ett fel. bryter man lucan mer än 90 grader ska den gå sönder, ungefär som att köra in i en vägg mend bilen, den sak inte klara den påfrestningen
av apan_jocko
Sak samma , mitt gick sönder - det kostade inte ens en hundring å det var en baggis å byta själv.

Fantastiskt forum det här , synd att jag upptäckt det så sent :D

/ aj
av Teemu
apan_jocko skrev:Nu är det bytt iallafall , tog 10 minuter :D

Tack Teemu !

/ aj
Nemas problemas! Bara kul att kunna hjälpa till. :)
av mange_the_star
på våran släppte det när vi tvättade med högtryckstvätt.... något irriterande...
Användarvisningsbild
av MartinS
När jag bytte mitt fäste hade den lilla lokala handlaren över 50st fästen i lager, så det lär ju inte vara ovanligt att dom går sönder:-)

/Martin
av boeder
ateist75 skrev:Luckan är än så länge hel på min bil däremot gick gummi "tråden" som sitter på tanklocket av för ett tag sen. Det såg ut som den var väldigt skör och torr. Antar att man måste köpa ett nytt tanklock för detta.

Väldigt irriternade att man inte kan låta tanklocket hänga när man tankar nu. Liten men irrriterande kvalitets brist tycker jag.
Måste tanklocket hänga och dingla, sätt fast locket på luckan, ett bra tips, inga små repor på lacken heller.
av Figge
Tack för tipset. Denna sida är guld värd. Blev först lite orolig när min 3 åriga dotter gick emot tanklocket med huvudet och tanklocksfästet gick av. Var ju inga problem alls att byta och inte särskilt dyrt heller, 76 kr.
av dkz
mange_the_star skrev:på våran släppte det när vi tvättade med högtryckstvätt.... något irriterande...
Detta hände mig igår. Blev måttligt irritierad på automattvätts ägaren. När jag påpekade det för honom så sa han att det var vanligt att tanklocket trillade av på S60, men att han inte hade satt upp någon skylt om det. Därpå så sa jag om du hade satt upp en skylt att det inte går att tvätta S60 pga tanklocket trillar av så hade jag inte tvättat min bil hos dig.

Nu kostar det bara ca 100 kronor att sätta dit ett nytt fäste, så det är väl inte hela världen. Kommer endå att köra ner till gubben med min faktura för att kräva pengarna tillbaka :twisted:
trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]

Plötsligt ändras inte displayen på[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvå[…]

Bokade förra veckan kunskapsprov efter att […]