Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
ja du det är mycket finesser på ett järnspett. Har du kollat alla precis alla vätskor ?
Har du tryckt på STC och kopplat ur ? har du W på Automatlådan, provat den ?
Verkar ju inte vara något FEL bara en Varning att något är på G ?!
:???:
av Johnnie
wissel skrev:ja du det är mycket finesser på ett järnspett. Har du kollat alla precis alla vätskor ?
Har du tryckt på STC och kopplat ur ? har du W på Automatlådan, provat den ?
Verkar ju inte vara något FEL bara en Varning att något är på G ?!
:???:

Japp alla vätskor kollade.
STC har jag inte gjort nåt med, kan prova det.
Har manuell växellåda.
Det skulle va som på 740:n, enda fel som kan dyka upp på instrumentpanelen är trasig lampa och slut på spolarvätska. :D
Användarvisningsbild
av midnight
Johnnie skrev:Det verkar inte försvinna. :(
Vilken säkring kan man ta bort istället för att lossa minuskabeln?
Läste om det i nån annan tråd men hittar inte det nu.
Tjenare!
Ryck upp säkring nr 23 i motorrummet i ca 10min. Så får du se om felmedelandet ligger kvar i annat fall så dyker det väl upp igen. Då är det väl på sin plats att kolla felkoder direkt innan något annat görs.
Användarvisningsbild
av wissel
Problemet är just att han inte HAR felkoder ! Se tidigare inlägg. :???:
av Johnnie
Jag tog ur säkring 23 i 10 minuter och sen var felmeddelandet borta, har kört ca 6 mil nu utan att det har kommit tillbaka. Hoppas det inte kommer tillbaka.
Tack för alla svar! :D
av magadog
Är det så att du har dieselmotor?

Råkade ut för samma på min XC70 i fjol (bland allt annat krångel). Fick tipset här att byta bränslefiltret och sagt och gjort har jag aldrig haft detta problem igen. Är det skitigt får ju motorn för lite soppa och datorn ger detta felmeddelande och bilen går in i limp-homeläge. Detta hände vid hög belastning och väldigt låg temperatur.

Billigt att åtgärda iaf :???:

Hoppas det hjälper!
Mattias, Östersund
av Johnnie
magadog skrev:Är det så att du har dieselmotor?

Råkade ut för samma på min XC70 i fjol (bland allt annat krångel). Fick tipset här att byta bränslefiltret och sagt och gjort har jag aldrig haft detta problem igen. Är det skitigt får ju motorn för lite soppa och datorn ger detta felmeddelande och bilen går in i limp-homeläge. Detta hände vid hög belastning och väldigt låg temperatur.

Billigt att åtgärda iaf :???:

Hoppas det hjälper!
Mattias, Östersund

Nej det är en bensinmotor, 2,4T.
Bilen har gått snart 25000 mil, bränslefiltret ska bytas var 16 000:e mil.
Vet inte om det behövs oftare...nån som vet? :???:

Ja. EXC betyder helt rätt att något &au[…]

såg nu finns 342..hmm undra vad det är

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]