Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Fisch skrev:Nu är oljan bytt i växellådan. 2040 spänn på volvo inklusive allt, inte så farligt!
Rånarbilligt då det går åt 12 liter, och automatlådeoljan kostar ju multum per liter
av Kojje
VolvoB20 skrev:
Fisch skrev:Nu är oljan bytt i växellådan. 2040 spänn på volvo inklusive allt, inte så farligt!
Rånarbilligt då det går åt 12 liter, och automatlådeoljan kostar ju multum per liter
Jag betalde 856kr inkl.moms för byta av automatlådeoljan i min S60 på auktoriserad verkstad men då betalade jag enbart för oljan(det är bra med kompisar ibland) :wink:
Användarvisningsbild
av Fisch
Kojje skrev:
850 turbofälgarna passar om du har en v70N är det en v70II är ET måttet fel.
Vet du vad ET är på mimas fälgarna respektive 850 turbofälgarna?
Användarvisningsbild
av Fisch
Bosa skrev:Låter riktigt trevligt, alltid kul med bilbyte. Själv har jag beslutsångest efter att ha fått pris på byte mot en V70N 2,5T AWD -07, får se hur jag gör. :)
Jag saknar skjutet jag hade i min gamla bil. Turbomotor och AWD är förmodligen en lyckad kombination :)
av Tartryffel
Kojje skrev:
Toffelhjälten skrev:Tycker absolut att du ska byta olja i vxllådan, det är hög tid efter 11700 mil, jag har läst från "tillverkaren" till volvos lådor deras rekommendation är 5000 mil vid normal körning och 3000 mil vid hård körning, jag tyckte själv det verkade lite överdrivet då taxi bilarna har 6000 mil. Oljan är long life olja, tex Mobil 1 0-30FE olja. Tycker det är ett bra val att byta var 1500 mil och sedan göra servicar var 3000:e mil. Det mår motorn bra av.
Har hört samma som dig och även Autotech rekomenderar detta intervall billigt om man jämför med byta av lådan vi har bytt 2 lådor på en s80 på jobbet en vid 24k och en vid 43k mil trots täta oljebyten i lådan.

Fattar inte, ska man byta automatolja var 1500:e mil?
av Kojje
Tartryffel skrev:
Kojje skrev:
Toffelhjälten skrev:Tycker absolut att du ska byta olja i vxllådan, det är hög tid efter 11700 mil, jag har läst från "tillverkaren" till volvos lådor deras rekommendation är 5000 mil vid normal körning och 3000 mil vid hård körning, jag tyckte själv det verkade lite överdrivet då taxi bilarna har 6000 mil. Oljan är long life olja, tex Mobil 1 0-30FE olja. Tycker det är ett bra val att byta var 1500 mil och sedan göra servicar var 3000:e mil. Det mår motorn bra av.
Har hört samma som dig och även Autotech rekomenderar detta intervall billigt om man jämför med byta av lådan vi har bytt 2 lådor på en s80 på jobbet en vid 24k och en vid 43k mil trots täta oljebyten i lådan.

Fattar inte, ska man byta automatolja var 1500:e mil?
Nej Autotech rekomenderar 5.000mil vid normal körning drar man mycket släp och husvagn eller kör taxi med bilen 3.000 mil denna rekomendation har dock inte volvo själva utan 8.000 mil vid normal användning rekomendantionen som Autotech använder sig av har dom tagit från en av sveriges största renoverings firma för volvos växellådor.Sen får man själv avgöra vart man vill lägga ribban personligen kanske jag hade lagt mig på volvos nivå om jag inte har en turbobil då den har ett bra mycket högre vridmoment.
Bytte på min S60 t5 när jag köpte den för att vara säker samt att oljan var mer svart än röd kommer att byta med 5.000 mils intervall så länge jag har den.

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]