Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av patxik
Tartryffel skrev:Du har frågat om fel iPodadapter. Det finns till optisk fiber och påstår handlaren annat så vet han inte vad ha pratar om. Produkten jag länkade till längre upp i tråden passar i din bil. Punkt slut.

Hej,

Jo det visar sig att produkten som du länkade till har tagits bort fr katalogen (men finns kvar på internet)
då den skapade mycket problem i xc90-orna. Har ringt till Volvo i Madrid, San Sebastian, Helsingborg och Göteborg
och fått samma svar av alla... :cry: den finns inte att köpa!

Nästa vecka ska jag få 8 nya högtalare fr alpine installerade så jag har kommit en bit på vägen i alla fall.

Patrik
av BasseB
jag har också en xc90 04 samma tankar måste få i mp3 och ipod i min bil blir galen.

går det allså inte att ta bort md och cd byta till en cdväxlare och uppgradera eller ominstallera mjukvara

jag har redan köpt dension kit, missade att man måste ha cdc
av Totte_T6
CarMan skrev:lite osäker här, men när bilen har Preformance sound, är det nog så att man inte kan uppgradera.
har man därimot highpreformance sound så kan man uppgradera till premiumsound.

Högtalarana går givetvis alltid att uppgradera, mellan dessa 3, men inte apparater & slutsteg. (men är inte 100 på detta)
Om det sitter ett PA-200 så går det lätt att byta mot PA-300 bara å skifta å tuta o köra funkade för mig i alla fall...
bara höja volymen och njuta av skönsången (min egen då!)
Användarvisningsbild
av patxik
Hej alla,

Till sist fick jag min ipod fungerande i min xc90:a men jag valde det billigaste alternativet dvs "Parrot mki9200"
(http://www.parrot.com/usa/products/blue ... ot-mki9200)

Jag bor i Spanien och här kostar den 270€ incl. installation.

Du kommer förlora ca 10-15% ljudkvalite men det går att leva med men o andra sidan vad begära förr 2500 spänn!

annat alternaniv byta ut hela stereon till volvo premium. Kostnad. 30.000 SEK

..eller köpa efter marknad stereo. Kostnad 6.000 SEK och uppåt.

Tacka volvo för detta...f**king MOST :twisted:

(Tyvärr kan vi som har "performance" i en xc90:a inte göra mer)
Jordpunkt V70-12

Alternativt inkoppling är att ansluta till e[…]

Råd vid motortvätt

Har en 2024 Hybrid och jag har motor tvättat […]

Volvo 245 -85 som inte vill tända

Kollat att kamremmen sitter rätt? Häller[…]

Uppgraderade inatt via OTA och fördröjd […]