Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Okej, nu är det så här, har varit nere på ÅF, samt Biltema och ingen av dom hade 6-pin DIN-4xRCA :S

Men steget har även en High-End ingång, bestående av 4 eller 5 kablar som då skall lödas på originalsladdarna i stereon. Skulle nån här kunna slänga upp ett kopplingsschema på vart alla sladdar går så man vet vars man skall löda ???

Alternativ 2 är att få tag på en ISO-adapten till V70N som omvandlar originalkontaktstyckena i bilen till ISO-standard. Då kan jag ta min andra bilstereo och koppla in den direkt.
Visst hade jag kunnat lösa själv om jag hade hittat en 6-pin DIN-kontakt lös på Biltema. Har inte Biltema det jag söker så finns det inte i den här stan.

Nu gjorde jag iaf så att jag lödde dit High-End-kablarna som följde med steget till högtalarkablarna, så jag "snor" ljudsignalen därifrån. Nu sitter jag och väntar på att Biltema skall öppna så kan kan fara och tjacka en förlägningskabel. Visst, jag hade kunnat löda förlägningskablar direkt eller pressa dom med kabelskor, men jag tänkte inte på det då :S.

Nu är det bara hålla tummarna och hoppas att det funkar (att jag tog rätt kabel på rätt sladd) :lol:
Laddningslucka

Testa med att trycka på central lås/l&[…]

Det är inte bimetall utan en skivformad PTC-s[…]

TommyP86, fick du till Neutral genom att sätt[…]

Hej. Vi besiktigade den gamla diesel toyota Hi-Ace[…]