Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Snider
Har haft en V70 2.4D -06 (163 hp) med manuell låda i ett drygt år och det är en underbar bil. Känns knappt att jag har husvagnen (1340 kg) bakom trots fullastad bil. Min drar ca 0.65 per mil vid blandad körning och ca 1 liter med husvagnen bakom.
På landsväg så kommer jag ner mot 0.5 l/mil.
Det enda jag saknar är den 6-växlade lådan som sitter i D5'an. Det känns ju som att det är onödigt höga varv när det egentligen inte behövs. Orkar gör den ju ändå.
Som tidigare sagts så krånglar tydligen virvelspjällsreglaget ofta på D5'an men jag skulle nog hellre valt den ändå med tanke på 6-växlade lådan.
Mvh Snider
av thewayout
men både 163 och 185 hästarn har väl partikelfilter, skiljer det ändå ca 1dl i förbrukning? 6 växlade lådan borde ju göra susen för förbrukningen? har letat bilar nu i över en månad, ofta fallerar det på inredningen, vägrar ha beige eller nån annan ljus färg. men snart kanske bilen dyker upp som känns rätt:) kan kvd vara ett alternativ?
ni ska ha tack för alla bra svar!
av kabel
Tjena, vet inte om det stämmer att den drar 1dl mer.. Har en d5 06a dvs 185hk och ligger med 19" sommar fälgar på mellan 0.65.0.7l beroende på körsätt =) Tycker det för övrigt är en väldigt trevlig bil och hoppas du blir nöjd!

Mvh Richard
Användarvisningsbild
av isak
manuell?
isak
av thewayout
vad tror ni om en långmilare då? har hittat en 2008 års v70 2,4d momentum som gått 18600 mil? vad kan vara ett vettigt pris? går den att få under 150.000?
av Tartryffel
thewayout skrev:vad tror ni om en långmilare då? har hittat en 2008 års v70 2,4d momentum som gått 18600 mil? vad kan vara ett vettigt pris? går den att få under 150.000?
Den du har hittat är ju ute för 145k så det tror jag :)
av Tartryffel
thewayout skrev:okej:D men är det ett bra pris? det är väl egentligen ingen skillnad på en 07 och en 08 va?
Lurig fråga för normalt är det enorm skillnad på en 07 och 08, nya chassit (V70 II) kom ju 08. Men på 07 och V70 Classic (som du tittar på) är det ju bara utrustning som skiljer.

Bra pris eller inte kan bara du avgöra som ska betala för bilen. Men marknadsmässigt är det ju det klart bästa valet.
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
En långmilad diesel är inga problem. Den har ju rullat många landsvägsmil så det sliter inte lika mycket. Om det är ett bra köp vet man ju inte förrän efteråt men den är ju i ok pris.
av thewayout
okej tack för svaren. nu till nästa fråga som kanske inte passar in här men jag frågar för att få ett snabbare svar.

släpper vägverket igenom ett ägarbyte fast det är lån på en bil tex? om jag nu löser lånet på en bil som jag vill köpa så tar ju säkert några dagarna innan kreditspärren är löst..dvs då går det ju inte att skicka in nuvarande regbevis förrän man fått ett nytt eller har jag fel? hur ska jag då veta att säljare genomför ägarbytet sen då han fått det nya regbeviset? sen kan jag ju inte skriva under på ett ägarbyte om vi inte ens fått det "nya" regbeviset?

Hej, Jag upplever samma problem som TS med min s40[…]

Prova och ställ i bilen i ett varmgarage s&ar[…]

Elpriset

Ungefär som när Amazon säljer LED-l[…]

Polestar optimering v60 b4 diesel

Någon som har gjort en optimering och vill[…]