Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Marbas
StringerBell skrev:
mange71 skrev:Är det någon speciell temperatur som den inte går att direktstarta?
13-14 grader någonting.
Inte helt hundra, men tror faktiskt att manuell start inte kollar ute tempen.
av Marbas
kabel skrev:Om du inte har en felkod på för många starter så kan det var som i mitt fall..

Hade inga felkoder övht och när du starta värmaren blinkade det på för att sedan gå direkt till av..

fick tillslut lämna in bilen till volvo för att fixa det och då visade det sig att hela programvaran till värmaren blivit raderad på något sätt, mecken trodde att bilen stått strömlös ett längre tag (antagligen på bilfirman) och då kunde det hända att programvaran försvann.

Hoppas de löser sig

Mvh Richard
Låter skumt att programvara i bilen försvinner om du kopplar bort batteriet för länge. Tänk om det var programvaran för SRS, bromsar, eller motorstyrning som försvann om man hade kasst batteri. Nej tror inte bilen säkerhetsgodkänns om datorsystemet är uppbyggt så. Tror snarare i så fall att någon klumpig mekaniker av misstag lyckats radera programvaran.
av kabel
Marbas skrev:
kabel skrev:Om du inte har en felkod på för många starter så kan det var som i mitt fall..

Hade inga felkoder övht och när du starta värmaren blinkade det på för att sedan gå direkt till av..

fick tillslut lämna in bilen till volvo för att fixa det och då visade det sig att hela programvaran till värmaren blivit raderad på något sätt, mecken trodde att bilen stått strömlös ett längre tag (antagligen på bilfirman) och då kunde det hända att programvaran försvann.

Hoppas de löser sig

Mvh Richard
Låter skumt att programvara i bilen försvinner om du kopplar bort batteriet för länge. Tänk om det var programvaran för SRS, bromsar, eller motorstyrning som försvann om man hade kasst batteri. Nej tror inte bilen säkerhetsgodkänns om datorsystemet är uppbyggt så. Tror snarare i så fall att någon klumpig mekaniker av misstag lyckats radera programvaran.

Som sagt jag vet inte, detta är bilia i trelleborg som sagt det, och dom har inte haft med bilen o göra innan så de vore ju konstigt om dom skyllde på något sådant isåfall.. Men visst jag vet inte som sagt dom som sa det

mvh Richard

Testa, ha på den automatiska bromsen (den[…]

Transmissionsolja till M66

Jag bytade på min S80 2.5ft med m66. Jag t&a[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]