Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av snoddasD5
Japp exakt 3800:- tror dom tog 400 för montering. så vingen betala jag 3400:- tar ca 30min och montera.
av Solin
Ok, de va som tusan. Jag trodde Volvo skulle ha samma priser oavsett vart man ringer. Men bevisligen är det inte så.
Jag kanske måste ta och ringa Volvo i andra städer för att jaga bästa pris.

Även om jag tror er, så tycker jag det är högst intressant att Volvo kan ha olika priser på samma reservdel/tillbehör.
Verkar knepigt att samma stora företag har olika prissättningar på samma saker....
Användarvisningsbild
av snoddasD5
Var ju i ett trafikprogram tror jag dom hörde sig runt för kopplingsbyte på en Volvo 850 bara i stockholm på olika volvoverkstäder fick dom ju olika priser.
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
Har fått tag på en pirat vinge nu för 1200kr, väntar bara på leverans.

Så valet är inte svårt...
Blev det inget med den här :?:
av Solin
snoddasD5 skrev:Var ju i ett trafikprogram tror jag dom hörde sig runt för kopplingsbyte på en Volvo 850 bara i stockholm på olika volvoverkstäder fick dom ju olika priser.
Ja de är möjligt, men det kan ju iof diffa på arbetstiden, och inte på själva delarna. Men jag får väl helt enkelt vika ner mig och inse att det är olika priser på olika verkstäder.
av Solin
Stupid-Flanders skrev:
Har fått tag på en pirat vinge nu för 1200kr, väntar bara på leverans.

Så valet är inte svårt...
Blev det inget med den här :?:
Har fått hem den vingen nu, men den var inte i bra skick för att vara ny. Den måste slipas om helt och hållet, var lite ojämn här å där. Så när allt är klart kommer den vingen att ha kostat mer än vad en ny original gör. Så jag ska lämna tillbaka vingen på måndag.

Det kommer ju värme men ibland är det f&[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]

Hej! Jag har felkoden 1A51-Kommunikation med SRS,[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]