Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frigge
Om du är osäker är INTE CEM den enheten man vill förstöra om jag säger så,den är inte helt gratis att byta om du på ngt sätt knäcker den.
Stiften i det kontaktstycket du håller på med är minimala o lätta att förstöra.

/Fredrik
av suvlaki
ny uppdatering jag har hittat de 4 kontaktdonen men det står inga bokstäver på dem. Hur ska man veta vilken som är d? Tror ni att volvo kan koppla in stifet åt mig annars? Och hur mycket tror ni att dem tar? 500:-?
av Frigge
Det bör inte kosta mer än MAX 500 att göra det.

/Fredrik
av suvlaki
Men så det är ingen som vet vilken av dem 4 kontaktdonen som är d? Jag tror att det är den ner till höger.
av Knasen
Skaffa ett kopplingsschema till bilen och kolla vilken kontakt det är, eller så finns det kanske ngn vänlig själ här som har VADIS el VIDA som kan visa en bild på den "gamla CEM:en" att chansa här är inte så bra, som sagt det kan kosta "stålar".
av suvlaki
kan man köpa koplingschema på volvo?
av zenobia
.

Här får du ett litet tips så har du sparat besväret med att åka till Volvo...

Bild 1
Bild 2

.
av suvlaki
JJJJJAAAAAAAAAA Äntligen så fick jag svaret. Underbart jag tackar så mycket!! Gott nytt år på er alla! :D :o
av zenobia
Lycka till !

Å det samma till dig !
av suvlaki
hahaha jag igen. Det är inte sant stift 10 är upptaget i min bil. Så nu vet jag inte alls vad jag ska göra. Får väl ta och ringa bilia och se vad dem kan göra.

Det var väl givet, de behöver ju miljard[…]

Vet ej men kan du inte ställa max belysning m[…]

Laddbox

Hej, jag har just köpt en v60 t6 recharge. Ja[…]

trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]