- mån 08 feb 2010, 08:48
Jo det var den rätte mekanikern jag pratade med direkt. dom har ingen i "receptionen".
men då verkar det som mekanikern kollar rätt ändå. då avvaktar jag tills han tittat på de på fredag.
/Johan
CarMan skrev:okej. nu blev jag lite klokare.johan666 skrev:CarMan skrev:sök på vevhusventilation så får du svaret å alla dina frågor & exakt vad som måste bytas (man får inte hoppa över att byta olje sil & olje fälla)till CarMan:
jo jag kollade upp de innan när jag var på bilverkstan. och frågade mekarn om det kunde vara vevhusventilationen.
han svarade bestämt nej! och sa det jag skrev först.
..men jag kanske formulerade mig fel till honom.??
/johan
Du formulerade dig nog inte fel, men det är oftas så att man inte får prata med en mekaniker, o då har ju den man pratar med inte samma kunskap. Sen är det lätt att tänka fel, i en snabb samtalsväxling. en igensatt vevhusventilation påverkar ju inte oljetrycket o kan inte ge lågt oljetryck, så svaret är nej det kan inte vara vevhusventilationen.
MEN! en igensatt vevhusventilation kan bilda "kox" som tilslut hamnar i oljetroget, detta päpper då igen oljesilen o motorn kan inte suga i sig oljan (så i förlängningen är fgrundfelet en igensatt vevhusventilation, men "sakfeket" är kox i oljetroget.
Jo det var den rätte mekanikern jag pratade med direkt. dom har ingen i "receptionen".
men då verkar det som mekanikern kollar rätt ändå. då avvaktar jag tills han tittat på de på fredag.
/Johan
- By Wallner77