Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av isak
verkar som slumpgenerator styr om det blir monterat?
isak
av Fred
Det kan ju också vara så att många bilar fått plastbiten monterad i efterhand. Tre ägare senare så vet ingen om den var monterad från fabriken eller inte. Det verkar som om inte ens Volvo vet på vilka bilar de "ska" sitta.
Användarvisningsbild
av Funk
Tartryffel skrev:
Erikzon skrev:Sitter inte någon på min heller.. har en v70n -00 2,4t
Men det har suttit från början. Lågtryckarna har den.
Nej, i alla fall långt i från alla. Min har S602,4T garanterat inte haft någon och den har haft drag sedan dag ett... inte heller företagets 2,5T, eller grannarnas V70 2.4:or hade någon från fabrik trots drag.

/Thomas
av MrJ
Att plastbiten inte är mycket till hasplåt förstår nog de flesta. Det är inte därför jag saknar den.
Utan för att jag tycker att det känns bättre med mindre väg smutts i mitt motorutryme.
Någon som et vad en ddan kostar?

Hmm. Jag har drag på min bil. Om det har suttit där från fabik eller är eftermontera vet jag inte.
Kan inte låta bli att fundera på hur Volvo tänker? Om det stämmer att bilar med drag behöver plastbiten under motorn men bilar utan drag inte behöver plastbiten?

Kör bilar med dragkrok på smuttsigare vägar ??:-/

MrJ
Användarvisningsbild
av Funk
Den riktiga hasplåten (i alu) skall inte monteras på varma marknader och inte på turbobilar om jag minns rätt.
Jag har under mina år med P2 bilar sett ytterst få med luftstyrningen av plast monterad, så exakt vad som styr är inte lätt att säga.

/Thomas
Användarvisningsbild
av isak
ingen som vet hur det är på bilar för österike shveitz, isåfall en decibellfråga?
turbobilar omtalas där tror jag man vill släppa ut värmen.vid sträng kyla gör den säkert nytta. annars sitter den mest ivägen oljebyten domkraftsplacering mm.
isak
Användarvisningsbild
av AWWD
På min -03 AWD 2,5T Geartronic med drag "från ny" satt plastvarianten. Kör mycket på dåliga vägar och har i fem år kört med den riktiga "hasplåten" i tjock aluminium monterad. Har faktiskt räddat motor/växellåda vid två "rejäla" tillfällen så den har betalat sig. Men är lite besvärlig att sätta dit/ta bort vid oljebyten.

Plåten har urtag med monterade luftstyrningar av plast så luftströmmarna ska motsvara de i plastmodellen. Vid senaste besiktningen sa besiktningskillen att polisen har likadana på sina bilar.

/awwd
Användarvisningsbild
av isak
ta en 40 MM hålsåg och lös de problemet.
en AL plåt gör ju nytta. plastbiten sitter ju bara i vägen! orkade inte ta upp hål i den för oljepluggen så den är stående i garaget. kommer nog aldrig dit mera för mig?
isak
Standby S09 sirenförstärkare

Trådskaparen hade en S9 med kabel. Jag utg&a[…]

Den stora annons-tråden

Nästan så man undrar om ägaren &au[…]

Visst vet du att värmepaket ofta drabbas av &[…]

Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 km/[…]