- fre 29 jan 2010, 15:20
Hade samma symptom på min S80 t6 -00. På min var det spjällhuset som spökade.
Moderator: Moderatorer
x64 skrev:Ja man tappar bromsverkan när bilen får "prestanda reducerad" och varför får man det egentligen, bilen går in i ett nödprogram, har så på min ibland, bara stänga av vänta 2min starta, köra halv år 1 år samma sak igenHar du frågat Volvo? För varje gång det händer sätts det en mycket specifik felkod varför.
Någon som kan svara varför bilen går in ett nöd program så man tappar bromsverkan ,när det öppenbarligen inte är nått akut fel iallafall inte på min bil, går hur jämt å fint som helst annars!!?? (förutom när nöd programmet hoppar in från en klar blå himmel) ??!!
Har för övrigt gula spjället
dieselmagnus skrev:Jag drog på tvåan upp till 160 och trean till 190. Inget fel inga misständningar och full gång!!Fick du åka ända till Tyskland, stackare?
Tartryffel skrev:Nej har jag inte gjort, men lek med tanken att en liten dam på 20bast ska bromsa ner 1,5ton med egen kraft, anser att bilen blir direkt trafik farlig, när den sätter i ett nöd program, jag menar varför göra bilen trafik farlig, kan inte bilen bara bete sig som grund felet egentligen orsakarx64 skrev:Ja man tappar bromsverkan när bilen får "prestanda reducerad" och varför får man det egentligen, bilen går in i ett nödprogram, har så på min ibland, bara stänga av vänta 2min starta, köra halv år 1 år samma sak igenHar du frågat Volvo? För varje gång det händer sätts det en mycket specifik felkod varför.
Någon som kan svara varför bilen går in ett nöd program så man tappar bromsverkan ,när det öppenbarligen inte är nått akut fel iallafall inte på min bil, går hur jämt å fint som helst annars!!?? (förutom när nöd programmet hoppar in från en klar blå himmel) ??!!
Har för övrigt gula spjället
Den bilen skulle jag personligen inte våga[…]