Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja man tappar bromsverkan när bilen får "prestanda reducerad" och varför får man det egentligen, bilen går in i ett nödprogram, har så på min ibland, bara stänga av vänta 2min starta, köra halv år 1 år samma sak igen
Någon som kan svara varför bilen går in ett nöd program så man tappar bromsverkan ,när det öppenbarligen inte är nått akut fel iallafall inte på min bil, går hur jämt å fint som helst annars!!?? (förutom när nöd programmet hoppar in från en klar blå himmel) ??!!
Har för övrigt gula spjället
x64 skrev:Ja man tappar bromsverkan när bilen får "prestanda reducerad" och varför får man det egentligen, bilen går in i ett nödprogram, har så på min ibland, bara stänga av vänta 2min starta, köra halv år 1 år samma sak igen
Någon som kan svara varför bilen går in ett nöd program så man tappar bromsverkan ,när det öppenbarligen inte är nått akut fel iallafall inte på min bil, går hur jämt å fint som helst annars!!?? (förutom när nöd programmet hoppar in från en klar blå himmel) ??!!
Har du frågat Volvo? För varje gång det händer sätts det en mycket specifik felkod varför.
Jag har varit ute nu med bilen. Startade den ingen motorlampa lyste. Bromspedalen var normal. Jag körde bilen varm och varvade ur ordentligt. Ingen felkod och ingen motorlampa lyste. Jag drog på flera gånger men inget fel. Jag vill nog ändå kör bilen till verksatd för jag vill veta felkoden. Tycker det är konstigt. Jag drog på tvåan upp till 160 och trean till 190. Inget fel inga misständningar och full gång!!

Konstigt!!! Det tycker jag.
då verkar ju bilen funka för dig,kanske någon ispropp?
skit i avläsning är det fel kommer meddelande om det. spara de pengarna till något bättre är mitt råd.(en mackmyra kanske)
isak
Tartryffel skrev:
x64 skrev:Ja man tappar bromsverkan när bilen får "prestanda reducerad" och varför får man det egentligen, bilen går in i ett nödprogram, har så på min ibland, bara stänga av vänta 2min starta, köra halv år 1 år samma sak igen
Har du frågat Volvo? För varje gång det händer sätts det en mycket specifik felkod varför.
Nej har jag inte gjort, men lek med tanken att en liten dam på 20bast ska bromsa ner 1,5ton med egen kraft, anser att bilen blir direkt trafik farlig, när den sätter i ett nöd program, jag menar varför göra bilen trafik farlig, kan inte bilen bara bete sig som grund felet egentligen orsakar
Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]

Är det nån som vågat prova Suba[…]

Hittade en gammal tråd där någon […]

Den bilen skulle jag personligen inte våga[…]