Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
CarMan skrev:jag tror inte du ser specielt mycke på en felkodsavläsning.

byt den där termostaten igen så funkar det nog sen. (lått ecc:n stå på automat / 22 grader)
Nej termostaten kommer inte visa nått på felkodsavläsning.
Men är det däremot nått elektroniskt så lät det ju visa. Eller har ja fel?
av norr
Nu är termostaten bytt (Volvo orginal).
Den går mycket snabbare upp i temp och faller bara ett sträck från normal när den står på tomgång och då är det -25 ute.

Tack för alla tips!
av Tartryffel
norr skrev:Nu är termostaten bytt (Volvo orginal).
Den går mycket snabbare upp i temp och faller bara ett sträck från normal när den står på tomgång och då är det -25 ute.

Tack för alla tips!
Ja ibland behöver man inte göra det svårare för sig än vad det är.
Bra också att veta att Biltemas termostat är så usel.
Användarvisningsbild
av jimDK
Tartryffel skrev:
jimDK skrev:Det är ett klassiskt symptom på vattnet cirkulerar för mycket och därför kyler för mycket.
finns tillräckligt med värme i bilan? (från fläkt)
Det är ju termostatens uppgift att reglera. Vattenpumpen gör samma jobb hela tiden ändå. Det skumma är väl att han nyligen bytt termostat.
precis( klassisk orsak at termostaten er kass)
Jag frågor om det finns värme i bilen, för att utesluta temperatur-mätare (som väl är den näst mest sannolika) :-)
av rhw
Jag var lite dum snål och köpte termostat på Biltema för ett tagsedan varade bara några veckor sen blev motorn alldrig riktigt varm så det blev en original termostat istället funkar fortfarande som det ska några månader sedan bytet.

På bild 2 i denna annons finns ett exempel […]

Bakre länkarmsbussning

Bytte de främre bussningarna i bakvagnen till[…]

Ja det är bara att slå till, 900:- &aum[…]

Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt till […]