Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NCR
Jensen skrev:Jobbar själv som säljare på Bilia ,och vi hade detta uppe på ett möte gällande just priser konkurrens mm.
Efter årsskiftet så kommer det nog bli lite förändringar, vet tyvärr inte exakt vad man kommer att göra, men man har tappat en hel del till mindre verkstäder ,samt att det kommer att dyka upp flera som vill sälja/laga Volvo bilar efter detta med att man tog bort(Har för mig att det heter) gruppundantaget vilket gör det möjligt att nästan vem som helst kan börja sälja/laga vilket märke man vill.
Man har haft nice price konceptet ett tag också där man har jäkligt förmånliga priser mm, har väl varit mest till dom äldre varianterna, men det kommer att komma mer sånt.
Låter ju trevligt med priserna som sagt. Hoppas dock att du inte arbetar på Bilia i Sisjön för då kanske du har haft mig som kund och visst vore det pinsamt.... :wink:
Användarvisningsbild
av Jensen
Haga Norra Stockholm
av Christian_m
Låter lovande, köpte min bil på Haga Norra i våras av försäljaren som är ansvarig mot vårt företag.

Hade tänkt testa den här firman som jag hört mycket bra saker om men då får man väl vänta och se vad som händer med era priser. http://www.solnabilteknik.se/
Användarvisningsbild
av greeeken
Jensen skrev:Jobbar själv som säljare på Bilia ,och vi hade detta uppe på ett möte gällande just priser konkurrens mm.
Efter årsskiftet så kommer det nog bli lite förändringar, vet tyvärr inte exakt vad man kommer att göra, men man har tappat en hel del till mindre verkstäder ,samt att det kommer att dyka upp flera som vill sälja/laga Volvo bilar efter detta med att man tog bort(Har för mig att det heter) gruppundantaget vilket gör det möjligt att nästan vem som helst kan börja sälja/laga vilket märke man vill.
Man har haft nice price konceptet ett tag också där man har jäkligt förmånliga priser mm, har väl varit mest till dom äldre varianterna, men det kommer att komma mer sånt.
Ibland så beror det på hur bra jobb mekanikerna gör o ibland är det priset.
3800 för 8000 mils service är saftigt pris om man jämför med andra .
Det är nog därför man väljer att gå nån annanstans än Haga Norra.
Sen kan det ju bero på vad man säljer för bilar hos er.
Jag menar säljer man en bil så borde man sälja en komplett bil o inte att det saknas delar.
Användarvisningsbild
av Jensen
Självklart så finns risken att man tappar en kund om han först fått betala 3800kr och sen inte tycker att han fått det bra gjort , så är det ju hos alla.
Det är ju just det jag skriver, Bilia har varit för dyra ,och man vet om det själv, just därför det kommer att bli en hel del förändringar.
Jag hoppas att du vet att det är Volvo o Renault som säljs där,sen så förstår jag inte vad du menar med din sista punkt, har du köpt en bil där och inte fått med allt, berätta gärna.
Sen så är det så att en större bilfirma som ligger i en större stad alltid kommer att var dyrare en "Berras bilservice"

Jo jag har haft lite generatorstrul med samma symp[…]

Va en snabbis och bytte dämpmattan idag, ser […]

Fel centerhögtalare?

B&W har även på bakdörrarna.

Det händer ibland när ABS, TSC, ECS m.m […]