Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Thomas J
Jag skrev fel kod det ska vara ECM4801. Vet inte vad felet är men hade samma kod förra vinter och den försvann under våren/sommaren och kom tillbaka nu.
Kan kanske vara lambdan den främre
av Thomas J
Kanske det bilen har ju rullat 30" nu och verken katalysatorn eller lambasonderna är byta nångång.
Ska till polarn i veckan och kolla avgasvärdena.
Mer tips och ideer
av Thomas J
Har nu bytt alla slangar och kollat avgas inget läckage. Bytt lamda och har bra avgas värden.
Lampan lyser inte längre men bilen rycker ibland. När den dummar sig och man stänger av i 5 min så funkar den bra?
Kan det vara skitigt gasspjäll fast det inte finns felkod? Har ett med gullapp och är bytt 07 rengjort 08.
Mvh Thomas
av whityoustone
HAlloj alla glada försöker få liv i denna tråd för jag har samma problem miljölampa ecm signal felaktig eller vad det står, jag har en xc90 2.5 t från 06. är det skadligt ? är det nått som påverkas i prestanda, har fått för mig att bilen drar mer soppa nu när den e tänd, har släkt den masssa ggr den tänds på direkten. mvh felix
av T-rex
Lyckliga er som har en lampa/felkod iaf, min beter sig som du skriver, smårycker, stänger av och sen startar så är prob borta.
Inga felkoder, nya spjället och rengjort i somras
Bränslefilter saknas 2,4i

Hej Jag har konstaterat att bilen inte har brä[…]

Tack för intressant inspel Gregol! Jag har li[…]

V70 1,6d Drive -10 ”pesten”

Vad är detta för nå? :-o (se bi[…]

Svårlösta vibrationer

Sedan så spänner jag upp hjulet i balan[…]