Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
Jag har ytterst svårt att förstå prisbilden faktiskt ?
489 pix för Torkare !!! Det gör att jag kan byta 6 - 7 ggr för samma pengar på Biltema eller motsvarande.
Helt enkelt = alltid nya torkare som funkar..... :-O)
Freddie
av hansjkpg
wissel skrev:Jag har ytterst svårt att förstå prisbilden faktiskt ?
489 pix för Torkare !!! Det gör att jag kan byta 6 - 7 ggr för samma pengar på Biltema eller motsvarande.
Helt enkelt = alltid nya torkare som funkar..... :-O)
Freddie
Jag förstår inte heller prisbilden mer än att det kan vara mer rågummi i dom dyrare bladen = dyrare. Däremot hjälper det ju inte att köpa 6-7 ggr fler torkarblad OM dom ändå inte gör sitt jobb p.g.a att det är kallt = dom inget tar. Jag vill ha bilar ute på vägarna där förarna kan se vägen .
Tycker du däremot att dom funkar som DOM ska så använd dom naturligtvis.
av Motörhead
Vad som brukar hända med Biltemas standardblad är att de små "metallflikarna" som klämmer runt bladet är en aningen för dåligt åtklämda, och då lossnar bladet i ena änden. Brukar kunna avhjälpas genom att bara klämma åt dem lite till.
Som sagts ovan, för prisskillnaden kan man köpa rätt många blad på Biltema och byta oftare (nej, jag jobbar inte på Biltema). Nu finns även baktorkare til V70n som ser ut som originalet.
av hansjkpg
Motörhead skrev:Vad som brukar hända med Biltemas standardblad är att de små "metallflikarna" som klämmer runt bladet är en aningen för dåligt åtklämda, och då lossnar bladet i ena änden. Brukar kunna avhjälpas genom att bara klämma åt dem lite till.
Som sagts ovan, för prisskillnaden kan man köpa rätt många blad på Biltema och byta oftare (nej, jag jobbar inte på Biltema). Nu finns även baktorkare til V70n som ser ut som originalet.
Dom bladen jag har köpt där har frusit vid låga temperaturer vilket gör att bladet tar längst ut och längst ner = mer än halva rutan lämnas oskrapad = trafikfara. otur med bladen eller inte , jag lömnar frågan öppen , men JAG köper INGA blad därifrån. PS köper inga blad från volvo heller om jag hittar något billigare mellanting som funkar bra.
Användarvisningsbild
av hozz
Köpte nyligen blad på Bilia in Eskilstuna för 571:- (original ni vet). Dom torkar bättre fram än jag själv där bak.
Användarvisningsbild
av wissel
hozz skrev:Köpte nyligen blad på Bilia in Eskilstuna för 571:- (original ni vet). Dom torkar bättre fram än jag själv där bak.
Hahahahaha, då behöver du hjäääälp.....God Jul på dig.
Freddie :lol:
av III
Har en s60 med dom tunna bladen, köpte nya tunna på biltema med erfarenheten av deras "grafit" blad sen förra bilen som var klockrena. Dessa nya blad montrades och backade ut i regnet, åkte iväg och vände, återmonterade orginalen. Biltemas torkade uselt, lämnade ytor kvar, fel hårdhet kanske och det blev ränder. fick krypa till korset och köpa orginal, givetvis reklamerades biltemas på studs.
av Larzan
hozz skrev:Köpte nyligen blad på Bilia in Eskilstuna för 571:- (original ni vet). Dom torkar bättre fram än jag själv där bak.
Kanske bättre ekonomi i detta användade än Lambi? :lol:
Användarvisningsbild
av Martinmat
Hade biltema på en passat för några år sedan och bladen funkade kanon i temperaturer över +-0, det värsta som hände var dock att jag tappade ena bladet på vintern då själva fästet frusit och spruckit, inte så kul. Tur att man hade nära hem.

Trico:s blad som Larzan tipsar om verkar ju vara vettiga, billigare än Volvo men ändå känt märke. Om man nu köpt en bil för några hundratusen så bör man väl även ha råd med bra torkarblad annars kanske man ska byta bil eller?....

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]

Vatten I bagagen på S60

Kan vara bakrutan som läcker. Har varit utf&o[…]