Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av henka35
Man undrar ju vad de egentligen menar med reklamen... :lol:

/Henrik
av basid
De e kass, jag fick bytt mitt lås när bilen rullat ca 6500mil, men jag fick den lokala volvohandlaren att betala min reparation. Jag kunde inte vrida om nyckeln!!! De påstod att de aldrig varit ute för detta fel förut men efter att läst i forumet så vet jag bättre nu.....
Användarvisningsbild
av henka35
Hej Basid

Vad har du får årsmodell?

/Henrik
Användarvisningsbild
av CarMan
basid skrev:De e kass, jag fick bytt mitt lås när bilen rullat ca 6500mil, men jag fick den lokala volvohandlaren att betala min reparation. Jag kunde inte vrida om nyckeln!!! De påstod att de aldrig varit ute för detta fel förut men efter att läst i forumet så vet jag bättre nu.....
ja du har bara skrivit ett inlägg, så vi hoppas du läst fler inlägg en vad du skriver.
Som du kan läsa så är detta extremt, ovanligt på V70N, men det vörekomer på dom äldre V70 av tidigare årsmodell & då på bilar där man vridit mycke på tänningslåset.
på dom äldre bilarna så är det mindre en en promille av bilarna som råkar ut för det, så inte ens på dom så är det vanligt.
av siggnalen
Extremt ovanligt eller inte men det verkar vara fler här på forumet som har råkat ut för det problemt fast under rubriken "Går inte att vrida runt tändningsnycklen"
CarMan skrev:
basid skrev:De e kass, jag fick bytt mitt lås när bilen rullat ca 6500mil, men jag fick den lokala volvohandlaren att betala min reparation. Jag kunde inte vrida om nyckeln!!! De påstod att de aldrig varit ute för detta fel förut men efter att läst i forumet så vet jag bättre nu.....
ja du har bara skrivit ett inlägg, så vi hoppas du läst fler inlägg en vad du skriver.
Som du kan läsa så är detta extremt, ovanligt på V70N, men det vörekomer på dom äldre V70 av tidigare årsmodell & då på bilar där man vridit mycke på tänningslåset.
på dom äldre bilarna så är det mindre en en promille av bilarna som råkar ut för det, så inte ens på dom så är det vanligt.
Användarvisningsbild
av CarMan
siggnalen skrev:Extremt ovanligt eller inte men det verkar vara fler här på forumet som har råkat ut för det problemt fast under rubriken "Går inte att vrida runt tändningsnycklen"
CarMan skrev:
Jag hittar inte den tråden kan du länka till den?

Tänk på att vi är 2174 medlämmar.
av siggnalen
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... ight=vrida
CarMan skrev:
siggnalen skrev:Extremt ovanligt eller inte men det verkar vara fler här på forumet som har råkat ut för det problemt fast under rubriken "Går inte att vrida runt tändningsnycklen"
CarMan skrev: ja du har bara skrivit ett inlägg, så vi hoppas du läst fler inlägg en vad du skriver.
Jag hittar inte den tråden kan du länka till den?

Tänk på att vi är 2174 medlämmar.
Användarvisningsbild
av CarMan
det är alltså 3 av 2174 medlämar som fått byta tänningslås.

även om inte alla desa medlämmar åker V70n så kan jag fortfarande hävda att det är extremt ovanligt, tror det är färre en var 100 000:e bil som råkar ut för detta
av JBR
Har precis fått byta tändningslås på vår xc70 2001, 9000 mil. Låste sig helt så bärgningsbil fick hämta. 7000:- totalt. När vi sedan får tillbaka bilen så larmar bilen ideligen. Vet någon om det är ett samband? Larmet har aldrig strulat tidigare. Fick även nyss byta hjullagren bak.

Hans
av bult
Har aldrig hört talas om någon som fått byta "tändlåset" men däremot "tändringen/låsringen" men inte på en bil under 10k mil, förmodligen otur skulle jag tippa på. Däremot fick jag startproblem med bilen för ca en vecka sedan, allting funkade men startmotorn vägrade att gå runt , klick, klick hmmm lagom glad bråttom som f*n skulle iväg på jobb och vart tvungen o ha bilen, kollade batteri o säkringar men inget fel, ringde upp till mecken som sa att det vart lugnt och stod utanför huset efter 10 min, efter ca 5min hadde de fått igång på bilen men ville ändå ta med den till verkstan för att kolla upp den, efter ca en timme på verkstan hadde de väl kollat det mesta i kabelväg och putsat av och kletat med kontaktfett. Alla garantier hadde ju gått ut för ca en mån sedan så nu funderade man ju vart notan skulle hamna på. Lugnt sa basen, vek ett "flygplan" av arbetsordern och önskade mig trevlig semester, snacka om service vet att det är offtopic och att inlägget blev onödigt långt men vart tvungen att skriva av mig om denna upplevelse jag aldrig tidigare vart med om när det gäller bilmeckar.

PS firman var Volvo Brandt personbilar Åmål
Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03 o[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]

@Soffantjejen , VDN kan ju ha uppdaterats om den […]