Moderator: Moderatorer
basid skrev:De e kass, jag fick bytt mitt lås när bilen rullat ca 6500mil, men jag fick den lokala volvohandlaren att betala min reparation. Jag kunde inte vrida om nyckeln!!! De påstod att de aldrig varit ute för detta fel förut men efter att läst i forumet så vet jag bättre nu.....ja du har bara skrivit ett inlägg, så vi hoppas du läst fler inlägg en vad du skriver.
CarMan skrev:basid skrev:De e kass, jag fick bytt mitt lås när bilen rullat ca 6500mil, men jag fick den lokala volvohandlaren att betala min reparation. Jag kunde inte vrida om nyckeln!!! De påstod att de aldrig varit ute för detta fel förut men efter att läst i forumet så vet jag bättre nu.....ja du har bara skrivit ett inlägg, så vi hoppas du läst fler inlägg en vad du skriver.
Som du kan läsa så är detta extremt, ovanligt på V70N, men det vörekomer på dom äldre V70 av tidigare årsmodell & då på bilar där man vridit mycke på tänningslåset.
på dom äldre bilarna så är det mindre en en promille av bilarna som råkar ut för det, så inte ens på dom så är det vanligt.
siggnalen skrev:Extremt ovanligt eller inte men det verkar vara fler här på forumet som har råkat ut för det problemt fast under rubriken "Går inte att vrida runt tändningsnycklen"Jag hittar inte den tråden kan du länka till den?CarMan skrev:basid skrev:De e kass, jag fick bytt mitt lås när bilen rullat ca 6500mil, men jag fick den lokala volvohandlaren att betala min reparation. Jag kunde inte vrida om nyckeln!!! De påstod att de aldrig varit ute för detta fel förut men efter att läst i forumet så vet jag bättre nu.....ja du har bara skrivit ett inlägg, så vi hoppas du läst fler inlägg en vad du skriver.
Som du kan läsa så är detta extremt, ovanligt på V70N, men det vörekomer på dom äldre V70 av tidigare årsmodell & då på bilar där man vridit mycke på tänningslåset.
på dom äldre bilarna så är det mindre en en promille av bilarna som råkar ut för det, så inte ens på dom så är det vanligt.
CarMan skrev:siggnalen skrev:Extremt ovanligt eller inte men det verkar vara fler här på forumet som har råkat ut för det problemt fast under rubriken "Går inte att vrida runt tändningsnycklen"Jag hittar inte den tråden kan du länka till den?CarMan skrev: ja du har bara skrivit ett inlägg, så vi hoppas du läst fler inlägg en vad du skriver.
Tänk på att vi är 2174 medlämmar.
Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03 o[…]
Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]