Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fred
Ja, f*n...det är ju inte långt kvar nu!! Tur att man redan köpt julklappen till sig själv! :lol:

Undrar förresten hur det har gått med radiokanalerna... :D
av hansjkpg
karlerland skrev:Jag har en V70 -01, radiomodellen vet jag inte men den har både cd och kasett, tror det är den näst fetaste varianten. Nu har dne börjat byta radiokanal medan jag kör, ungefär som när det kommer ett trafikmeddelande, bara att trafikmeddelandet aldrig kommer. Jag lyssnar vanligtvis på P3 och den byter till P4 och ibland P2. Har testat att trycka bort TP-funktionen och har inte NEWS ikopplat men samma problem ändå.
Kan man testa nollställa den på nåt sätt? Eller är det nåt enkelt månne...
Har du någon duktig elkille som du känner som kan kolla ev, lödningar som släppt??
av hansjkpg
Fred skrev:Ja, f*n...det är ju inte långt kvar nu!! Tur att man redan köpt julklappen till sig själv! :lol:

Undrar förresten hur det har gått med radiokanalerna... :D
knepigt när man får såna där fel , har liknande på min, men där är problemet att ljudet bara doppar helt plötsligt
av tbar
Hej!

Jag råkade ut för detta i morse och det har fortsatt under eftermiddagen och kvällen. Precis som trådskaparen beskriver problemet.

Någon som har en verifierad lösning på detta eller är det bifogad pdf som gäller?
Lös jord i b230a

Under insuget på min b230a sticker det upp e[…]

Är väldigt vanligt med fel på h&[…]

Startproblem

Tycker det lutar starkt åt ett nytt batteri.

Tvättade bilen för första gån[…]