Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mistral
VolvoV70D5 skrev:Var köpte du grejorna nånstans`??? Volvo här hade inga reservdelar alls till värmaren (Borlänge)

Låter konstigt att dom inte skulle ha reservdelar. 3st Volvoställen jag ringt till har delarna.

Läs vad jag skrivit längre upp. Mer detaljer än så kan du inte få.
av norrmanx
Hei, interssant å lese dette, jeg har en XC90 2004 som ble importert fra Tyskland iår, den har originalt montert dieselvarmer som skal starte automatisk ved lav temperatur. Kan vel programmeres inn på ratthendel for å få timer. Men den starter altså ikke, og forstår at disse ikke fungerer så mange år før de må overhales. Det er vel bare å ta den ut og se hva som evt. er defekt? Er det denne vifta eller gløderen som oftest er problemet? Andre ting som kan sjekkes før den tas ut?
av J.F.S
VolvoV70D5 skrev:Var köpte du grejorna nånstans`??? Volvo här hade inga reservdelar alls till värmaren (Borlänge)

Även om de inte har på hyllan så kan de ta hem. Det har då aldrig varit något problem för mig. Brukar komma dagen efter beställning. Bor också i Borlänge :)
av Arne
Har inhandlat en ny brännarenhet på Volvo den kostade 2546,25 kr. Priset verkar variera något men verkar ligga runt 2500 kr. Nu ska jag bara ge mig tid att byta denna. Brännaren brummar nåt förskräckligt och ryker kraftigt.
av mackson
Har nu vart inne på en volvoverkstad. Det fanns ett felmeddelande på överhättningsskyddet, som de tog bort ( meddelandet allså) Sen gick brännaren igång och fungerar för stunden iaf. Ska tilllägga att jag innan var på en annan verkstad dock inte på volvo. De hitta inga direkta fel på sin dator.. Känner att det inte riktigt är mitt bord men de kanske hade annan programvara eller nåt.

Men nu hade ja tänkt att pilla isär brännaren och göra rent den samt serva den.. Nästa fråga blir hur avancerat är det att pilla loss frampartiet för att komma åt den? Är det skruvat eller klips.. Nånsom har bra dokumentation om hur man går till väga?
Användarvisningsbild
av isak
vet du att cirkulationsp- är felfri? inte säkert de visar felk-, pumpen kan ta ström men impellerhjulet står still. den har en koppling i fom av en magnetring som drar med imp-, då fung- värmaren 5-10 min vid avstängd motor. är motorn igång har du cirkulation av motorns v-pump så den ej överhettar.
isak
av mackson
nej det vet ja inte.. men har provkört värmaren med kall motor och inget fel uppstod.
Ja vet att värmaren la av pga låg bränslenivå, funderar på om det kan räknas som ett "fel" Måste ju tydligen in till volvo och reseta om man har haft tre misslyckade startförsök..
:???:
Användarvisningsbild
av isak
tror?? inte den sätter fel på litet bränsle.
isak

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Mycket vanligt. Fick precis förardörren […]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]