Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

jag åkte direkt till BSR här i sthlm. Om du ringer sthlm så tror jag han heter John eller Johan, vi har väl inga medlemsnummer vad jag vet.
Adress:
Skarprättarvägen 12L
176 77 Järfälla Stockholm

Tfn: 08 - 584 902 40
Fax: 08 - 583 557 50

John eller Johan !!!
var det hit du ringde.....
Freddie
vedboden skrev:ringde 0470709670, ringde upp igen och talade om hur det låg till, dom skulle skicka en nu iaf. Vi får la se hur det går.

Jag återkommer.
Int huppe i Älva nu :D
Tyckte jag såg ditt tidigare inlägg där du var föbannad hehe.Tog du tillbaka det eller vad hände ??
Man blir det ibland, samma här faktiskt.
Se det som en JULklapp till dig så kanske det underlättar. Dyrt skit men ruggigt bra att ha.
När du väl fått den kommer bileländet aldrig mer att krångla, bara för att jävlas......
Freddie :D
vedboden skrev:Ringde till BSR och skulle köpa en PPC felkodsavläsare men behövde ha nåt medlemsnummer för att få rabatt, jag har sökt som faen på jagrullar.se men jag får då inte fram att jag har nåt medlemsnummer.

Någon som vet?
BSR har en ruta där du bara skriver att du är medlem på volvoforumet "jag rullar. Rutan kommer upp när du ska betala. Du kan ju skriva ditt nick också så kanske dom kan kolla , JAG hade inga problem med att få rabatten.
JAG beställde dock via nätet
Plockade bort gasspjället idag, tog bara 4 timmar och nu ska skiten tillbaks, hur jag ska lyckas med det har jag ingen aning om, får nog bogsera till nån verkstad.

Här kommer lite bilder på spjället, är detta verkligen helt som det ska vara? Lite väl mycket skit.

Bild
http://www.ladda-upp.com/bilder/27896/spj-C3-A4ll
Bild
http://www.ladda-upp.com/bilder/27897/spj-C3-A4ll2
Bild
http://www.ladda-upp.com/bilder/27898/spj-C3-A4ll3
Jag tänkte bara göra en liten uppdatering så nytillkomna läsare förstår vart jag är just nu.

Har läst av felkoderna och fått felkod P1171 som tydligen betyder detta:
System för magert, cylinderrad 1 del last.
Troligen orsak: insug/avgasläckage, luftmassemätare, grenrörstrycksensor, bränsletryck lågt, bränslepump, insprutare, uppvärmd lambasond.
Lampan för "fel i bilens avgasreningssystem" slocknade imorse och varit släckt sen dess.
Jag väntar på en ppc felkodsavläsare från BSR (som för övrigt är till salu)
Jag har idag tagit bort, fotat och gjort rent gasspjället (inte bytt packning...)

Så nu återstår det å se imorgon vid en kallstart om jag med enorm tur fixxade problemet genom att göra rent gasspjället.
Jag var ut och provstartade bilen nu, stått i 10 timmar och minus 3grader. Konstigt nog var det inga ryck överhuvudtaget, tomgången var något förhöjd i 10 sekunder, men det är väl som det ska vara när det är kallt ute?

Kan det verkligen ha hjälpt med rengöring av spjället? jag tror ingenting förrens jag har provat bilen ett par dagar

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]