Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
låter ljudet konstant?
Låter fläckten ansträngd?
i sånna fall tippar jag på att bilen eventuellt nångång är servad hoss en icke volvo hndlare o dom har petat i det billigar filtret, som inte din bil ska ha, så nu har du 2 cupefilter monterade, var av det ena är igensatt.
Användarvisningsbild
av greeeken
När jag hade liknande problem så hade det kommit in massa löv.
Brummade högt bara när jag hade fläkten på MAX,
av bi99dath
Jag har provat att starta och stänga av fläkten på max om och om igen utan att det ger med sig. Den brummar som f n på max men den låter även dåvt när den är avstängd. Om det nu är så att den är tät med löv eller dyl, hur kommer jag då enklast åt att ta bort eller kontrollera det. Kan man göra det via motorrummet? Bilen är bara servad på Mecahnum som ska aktoriserad verkstad?
Användarvisningsbild
av greeeken
bi99dath skrev:Jag har provat att starta och stänga av fläkten på max om och om igen utan att det ger med sig. Den brummar som f n på max men den låter även dåvt när den är avstängd. Om det nu är så att den är tät med löv eller dyl, hur kommer jag då enklast åt att ta bort eller kontrollera det. Kan man göra det via motorrummet? Bilen är bara servad på Mecahnum som ska aktoriserad verkstad?
Oavsett vart den är servad så kan löv skräp med mera komma in.
Det Carman skrev gäller inte.
Kupefiltret sitter under handsfacket.
av bi99dath
Har nu plockat ut filtret och damsugit det men det låter fortfarande lika mycket. Det låter som det kommer från själva fläkten, hur kommer man åt den?
av Tartryffel
Den sitter till höger om kupéfiltret med T25-skruv varav en är rent förjävlig att komma åt. Vanligt att de börjar låta på vintern, brumma eller kvittra. Byt fläkt eller ta isär och smörj lagren.
Du måste ner med handskfacket för att ta ut fläkten men det är rätt lätt.

Tjena! Jag upptäckte denna knackning idag n&a[…]

Polestar 5

Snygg och snabb bil, men jag tror Polestar kommer […]

V70 d5 2008 lastgaller

Har precis köpt en Volvo V70 från 2008 […]

Har beställt en ställbar klocka nu. Om j[…]