Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Erico
Har monterat denna sats som volvohandlaren i Umeå aldrig hört talas om men snällt beställde hem. Var svår att få till vid monteringen och när man var nöjd och hade monterat ihop upptäcker man att när man använder rattjusteringen åker hälften av vad man stoppat in ut igen. Spara pengarna och tryck in en gammal halsduk runt rattstången vintertid istället.
av oldtimersmc
Har tryckt dit svart rörisolerings skummplast men är förbaskat irriterad över att inte volvo tagit tag i detta fiasko med hårdhanskarna srån början.
Användarvisningsbild
av Vojje
Vad är det för fel med långkalsonger? På sig alltså, inte kring rattstången 8) .
av thibbilou
Skulle ju ge sig efter ett tag när bilen blivit varm i såfall? Drar ju fortfarande efter ca 20 mils körning...
av sensonic
Jag har något motsvarande på min gammelbil. Om jag motionerar spjälmotorerna genom att maxa värmen och flyta runt luftfördelningen ett par ggr så blir det bra igen. Dvs misstänker att det är något spjäll som kärvar.
av thibbilou
Ska byta fläktmotor nån gång de närmaste dagarna då den kvittrar en hel del nu.
Kanske är läge att följa upp kopplingen mot värmepaketet så att det inte läcker nånstans där emellan...
Användarvisningsbild
av greeeken
Rickard Lundell skrev:som rubriken antyder så drar det kallt om knäna i min v70n -01, det drar runt rattstången och det är ju iriterande när det är bra värme för övrigt.
har provat att ekonomilaga det med en tvättsvamp o det blev ju bättre men det känns fattigt att ha en svamp som tätning i en relatift modern bil.
undrar nu om det är fler som har samma problem och om det möjligen saknas nåt runt rattstången, har för mig att det satt nåt där på s80in jag hade innan
Men du får varm luft nere vid fötterna?
D4 VEA dricker olja

Nu är allt klart för att lyfta i motorn […]

Mätte upp tempgivarna, bilen stått ute […]

Vilken mjukvara har ni?

Ja men ca 3 veckor efter release datumet (2 juni)

Fick en leverans med lite smaskens, det blir att t[…]