Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fred
Jag orkar inte ens kommentera ditt svar Carman...

Martin, ta till dig av det du vill, jag har sagt mitt angående taxi v.s. privat och jag tror på det jag skrev.
av martin1g
Jag tror med att en privatkörd vore bäst..vet inte hur mycket jag vill lägga ner men har sett en del för runt 40-6000 som verkar intressanta men då med många mil...man kanske ska vänta tills man kan lägga mer och köpa en nyare med mindre mil...det vore såklart det allra bästa men visst vore det kul att hitta ett FYND med bra skick för 35000,- :D man har ju hört om såna som köpt bilar för nästan ingenting med masssssa mil på mätaren som bara går och går ändå...och jag menar Volvo har ju bra förutsättningar med tanke på rostskydd, kvalitet osv.
av Fred
Ja, grejen är ju att man aldrig kan veta. Köper man en bil med få mil kan man råka ut för en massa dyrbara fel, köper man en långmilare kan den gå och gå och gå tills man själv blir för gammal för att köra...och precis tvärt om! Det är alltid en viss chanstagning.

Dock kan man nog säga att om du köper en långmilare som är 50 000 billigare än en lågmilare så har du ju en buffert på lika mycket för eventuella reparationer. Rasar t ex spjället kostar det 10000-15000 och sen kan du fortsätta köra med 35 000 kvar i bufferten. Det jag försöker säga är att själva bilen och körupplevelsen är ju i princip den samma eftersom Volvo är så gediget byggda så en långmilare är oftast lika skön som en lågmilare.

Svårt att ge någon reell rekommendation annat än att titta på många bilar i olika prisklasser innan du slår till. Få en känsla för bilarna och rätt som det är sitter du där i en bil som känns helt rätt! Om det sen är en långmilare eller en lågmilare är inte så väsentligt...är det "din" bil så kommer du säkert göra ett bra köp! :D

Mvh
/Fred
Användarvisningsbild
av CarMan
jag kan ju inte påstå att känsln är den samma i en bil som gåt 5000 mil mot en som gått 30 000 mil. Men man kanske kan ta det, genom att man inte behöver lägga ut så mycke pengar.

När det gäller CNG gas så är det ingen hemlighet att gasen saknar smörjande egenskaper, samt att den inte kan kyla på samma sätt som bensin gör. så det är inget konstigt i att det sliter hårdare på ventilsäten m.m. (förövrigt så är ju bilen identisk med en bensinbil)

Har du bytt till en "annan" stol så[…]

Jag tror 900 är att betrakta som billigt f&ou[…]

Hittade felet lite längre in just innan kabla[…]

Hej, min volvo s60 t5 från 2002 med DSTC har[…]