- tor 12 nov 2009, 23:23
Känner ingen mig. Tvättade också ca en gång i veckan förra året. Tror du har en poäng faktiskt fälgarna är rätt så täta dom jag har iallfall. Riktigt svårt att få riktigt rent. På slutet hade jag inga vikter kvar pga mitt tvättade med högtryck. Lite ilska på det också som gjorde att man inte var så försiktig. Om man slavade när man tvättade fälgarna var det nästan bara att vända och göra det riktigt för bilen började vibrera direkt.
Alla jag pratat med som har s60,s80 v70 så är det ingen som har ett problem. Ingen har samma fälgar som mig så man börjar ju fundera om det är det som är problemet?
Lenke skrev:Tjena!
Hade samma problem med en S80 en 00:a som jag hade i jobbet. Satt inga sk plastskydd under den bilen. Bilen skottade upp massor med skit i bakfälgarna, skakade i hela bilen typ så mkt så man va rädd att grejer skulle lossna :evil: Är samtidigt mkt noga med att bilarna jag kör inte ska ha nån obalans, dålig kombo! Hade original plåtisar på den och enligt både verkstad och däckfirman så är fälgarna för täta...skiten bygger på inne i fälgen sedan lossnar det nån kaka och då börjar det skaka. Själv löste jag det på det jobbiga viset...lyfte bilen 1gång i veckan samtidigt med tvätt och spolade rent fälgarna grundligt innifrån så all skit försvann, funkade i 1 vecka ca sedan skakade bilen igen! Skulle tro att "öppnare" alufälgar skulle funka bättre, då trycks ju en del skit ur samtidigt som det är mkt lättare att spola rent.
Känner ingen mig. Tvättade också ca en gång i veckan förra året. Tror du har en poäng faktiskt fälgarna är rätt så täta dom jag har iallfall. Riktigt svårt att få riktigt rent. På slutet hade jag inga vikter kvar pga mitt tvättade med högtryck. Lite ilska på det också som gjorde att man inte var så försiktig. Om man slavade när man tvättade fälgarna var det nästan bara att vända och göra det riktigt för bilen började vibrera direkt.
Alla jag pratat med som har s60,s80 v70 så är det ingen som har ett problem. Ingen har samma fälgar som mig så man börjar ju fundera om det är det som är problemet?
Jag frågar hellre och ser dum ut än att jag inte frågar och förblir dum.
- By ThorHammer