Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cedrix
Jag har köpt stift flera gånger från skruvat.se, ena gången fick jag Bosch och andra gången Volvo stift så det verkar variera, men även oljefiltret var volvo orginal.
Användarvisningsbild
av CarMan
jag har sett plus, när dom tog upp det där med stiften, som jag förstod det så hade alla ed problem monterat sina stift själva & alla stift var inhandlade på bilia.
nånhade ju till o med flera trasiga stift i samma bil !!!

man jag har alldrig råkat ut för detta så vanligt kan det inte vara.
på den tidan haddde volvo en förpackning som var kartong med genomskinlig plast på ena sidan, lål i kartongen & bublor i plasten höll i hopp konstruktinen.
kort efter plus inslaget så bytte man förpakning till en helt i plast, såm måste skätas sönder för att komma in i den, o det är den man har idag.
av StefanB
Jag tänkte lägga upp en bild på stiften, men man kan visst inte ladda den direkt till forumet? Som det låter på ovanstående beskrivning så är det i alla fall den äldre förpackningen som jag fick. En intressant följdfråga: Är stiften i den nya typen av förpackning också "Made in France"?
Oljefiltret som jag fick från Skruvat hette "Professional parts Sweden", så de verkar leverera lite olika, iof inget ovanligt i "alternativdelsbranschen".
Användarvisningsbild
av CarMan
alla andra forum jag känner till klarar att ladda bilder direkt i forumet (jag vet att jag efterlyst detta förut)

Skule behöva uppdatera mjukvara i ECM till mi[…]

Hittade felet lite längre in just innan kabla[…]

Hej, min volvo s60 t5 från 2002 med DSTC har[…]

Lyfta bilen

Går det på Volvo XC60 att använda[…]