Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
det koster inget att andvända fler täcken i ett inlägg, eller skriva fler inlägg.
framkant? är det sista 2 cm eller 70 cm???

om springorna är jämn stora hela vägen utom sista 20 cm & desutom lika stor på höger & vänster sida, så är ju huven på rätt plats. då får du flytta skärmen.

om springorna är större på högersida än på vänster sida, så knackar du lite på låsbygeln, det går även att justera låsen lite.
av -94 9000 2,3T cse
Det jag ser på min S80, andra S80 o V70 är att det är större springa mellan lykta o huv på höger sida än på vänster sida, när man glor på bilarna rakt framifrån. Höger o vänster är i detta o alla andra normala fall från förarplatsen räknat. Det är så vanligt att jag tror att det är en tillverknings-bugg. Fast då det handlar om märket Volvo så accepterar ägarna det, liksom andra brister.

Mvh
av hoppa
god morgon.detta blir sista inlägget i denna fråga till jag har varit på verkstan.ska ut på stan idag och kolla andra v70s,kan vara som han beskrev att det är ett tillverknings fel(bugg),hoppas inte.springorna är lika på båda sidor längs sidorna enligt mig.ska prova knacka in ena huvkroken lite,tycker att den högra är lite längre fram,högra från förarplatsen sett.annars är det så att huven är skev helt enkelt,tillverkningsbugg?.om vi kollar 10st bilar var på stan sen hörs vi på måndag så får vi en liten hint om detta är vanligt eller om det är bara jag som är petig.
Styrservo V70 2010

Bilen har varit trögstyrd på låga[…]

Bakre länkarmsbussning

Brukar inte polyuretanbussningar bli stenhår[…]

Köpa Autoplugin Therminal

@RobinH , Hej Robin, jag vill gärna kö[…]

Det är en sådan jag menar. Men den jag […]