Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NCR
Finns ju värmare som man slår på med en fjärrkontroll gratis, varför inte välja en sådan?
av dante
4.80! men det är klart, om bara Volvo-ägare finansierar tjänsten måste det väl bli ganska dyrt... misstänker att det är ett par stycken fler som använder SMS. Hur som helst, jag får se hur jag gör. Måste kolla över finanserna. Jag misstänker att barnvagn odyl går före...
Användarvisningsbild
av CarMan
NCR skrev:Finns ju värmare som man slår på med en fjärrkontroll gratis, varför inte välja en sådan?
han kanske har långt till bilen,är han är på jobbet? eller komer från en resa m.m.
av NCR
CarMan skrev:
NCR skrev:Finns ju värmare som man slår på med en fjärrkontroll gratis, varför inte välja en sådan?
han kanske har långt till bilen,är han är på jobbet? eller komer från en resa m.m.
Sant, men det bästa vore ju om man bara kunde sända ett sms till bilen och ha en fjärrkontroll som funkar när man går upp på morgonen...
av Diesel
Har hört att minicallutrustningen inte går att köpa på Volvo längre. Men det finns ju lösa minicallgrejer att köpa eller GSM-moduler. Är det någon som vet hur man kan skapa en ingång i bilens system så att värmaren går att fjärrstarta med minicall eller GSM-telefon? Kan man använda sig av en AEM-modul till detta?
Användarvisningsbild
av CarMan
Diesel skrev:Har hört att minicallutrustningen inte går att köpa på Volvo längre. Men det finns ju lösa minicallgrejer att köpa eller GSM-moduler. Är det någon som vet hur man kan skapa en ingång i bilens system så att värmaren går att fjärrstarta med minicall eller GSM-telefon? Kan man använda sig av en AEM-modul till detta?
Stämer bra, det går inte att få Minicall start längre.
ska du styra värmaren behöver du en AEM, så med denna kan du sedan bygga en egen Minicall starter. MEN! du behöver en mjukvara för att AEM-en ska veta vad den ska göra & jag vet inte om denna mjukvara finns kvar, men det borde den ju göra, även om själva utrustningen inte går attköpa längre.
av Diesel
Låter mycket intressant. Problemet varkar vara att göra detta rent praktiskt. Min VOLVO-verkstad verkar inte kunna eller vara intresserade i tillräcklig grad.

(I min bil finns även original GSM-telefon så man borde väl kunna använda denna. Problemet där är väl att den måste vara "på" för att kunna ta emot signal. Men detta är överkurs. Huvudspår är minicall eller GSM-modul)

Om inte VOLVO-verkstad kan fixa detta, vem kan göra detta då?
Användarvisningsbild
av CarMan
Diesel skrev:Låter mycket intressant. Problemet varkar vara att göra detta rent praktiskt. Min VOLVO-verkstad verkar inte kunna eller vara intresserade i tillräcklig grad.

(I min bil finns även original GSM-telefon så man borde väl kunna använda denna. Problemet där är väl att den måste vara "på" för att kunna ta emot signal. Men detta är överkurs. Huvudspår är minicall eller GSM-modul)

Om inte VOLVO-verkstad kan fixa detta, vem kan göra detta då?
JAg förstår att dom inte är intresserade. dom har säkert inte kunskapen att plocka isär & bygga om en minicall & efter detta ta påsig dom garantier men alltid måsta ta påsig om man utför ett jobb.
& du är nog inte så intreserad at att betala dom pengar dom vill ha för att dom ska göra en sådan ombyggnad.
om du gör allt meck själv & bara laddar mjukvaran så går det nog bättre.

orginal minicalen kan ju direktstarta/stoppa värmeren & även programera in start tid, samt kolla om den är i drift.
dea kräven ju mer än vara en signal ut från minicalen, så det är nog inte så lätt att göra det. men om du är villig att hosta upp 30 000:- så lovar jag att lösa det.

Da det har vært, flere hundre klikk på[…]

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]

Vi som beställt EX90

Nu har jag fått förhandsbesked fr&ari[…]