Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jo, fast jag avsåg vad som var dyrast rent ekonomiskt. Byta turbo är ju ett typidkt garagejobb, bara en massa rå-skruvande. AC, då är man oftast hänvisad till verkstad...
av zamberg
hej! jag har tjackat en s80 2.9 -99, har gått runt 17t mil i somras,med trasig automat.fick hjälp av svensk växellådsservice med det. lambda lampan började lysa till och från,böt båda baksonder,vilket inte hjälpte.åkte till volvo för felkods avläsning,de sa att det var bara å byte lmm,vilket jag gjorde.det hjälpte,i nåra veckor förblev lampan släkt.sen tändes den igen.brukar å släcka den med å ta bort + klämma. det är enda bekymmer jag har med kärran,men det löser jag nog.kanon bra körkomfort,ganska stark motor,bra ljud.bilen gick genom besiktningen med blankt papper.lite för mycket elektronik,som gör det svårare å meka själv.annars är jag jätte nöjd med volvon.
av MatsP
Har haft vår S80 140hk -00 (11500 mil) i över sju år och blir bara mer och mer nöjd.

Överlägset rostskydd och lackkvalitet. Endast ett fåtal billiga enkla reparationer/utbyte i framvagnen (mycket billigare än flera andra märke som också har problem).
Motorn suverän. Drar 0,72 på landsväg. Har endast gjort standardservice själv. Går mycket kraftfullt, speciellt med 20% inblandning av E85.

Nja, slangen i sig är inte så böki[…]

Skyddskåpa till avtagbar dragkrok.

Menar du den som man sätter i delen som sit[…]

Dörrlås under vintern.

Hej, Har en XC60 B5 som rullat 3000 mil, års[…]

Bakre länkarmsbussning

Eller så monterar man POWERFLEX (PFR19-191[…]