Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Teemu
gammal? Jag? Bah!!! :lol:
Användarvisningsbild
av hozz
Hur ofta uppdateras kartorna till GPS (RTI) och någon som vet priset på mjukvara (CD/DVD) med kartor?
Användarvisningsbild
av Jensen
Original gps kostar ca 23000kr att fabriksmontera , kan tänka mig att en eftermontering går loss för ca30000kr.

Hozz:
<har för mig att det kommer 2 skivor om året,och att dom kostar ca3000kr.
av Teemu
Jensen skrev:Original gps kostar ca 23000kr att fabriksmontera , kan tänka mig att en eftermontering går loss för ca30000kr.

Hozz:
<har för mig att det kommer 2 skivor om året,och att dom kostar ca3000kr.
Ännu en sak som talar för en portabel GPS. Jag har iaf gratis uppdateringar till min Navman :lol:
Användarvisningsbild
av Brainy
Mysko skrev:
Teemu skrev:men det blir förmodligen bra mycket dyrare än att köpa en portabel. Köpte själv en Navman PiN570 för knappt 3500kr i somras. Och den är så pass liten att den lägger du lätt i jackfickan eller i handsfacket.
Har en jag med, funkar kanon å skulle faktiskt inte vilja välja en orginal. Jagkan ha bilder, film mp3 mm på min det kan man väl inte på orginal?

å 30 sekunder för att stoppa undan den? nja 3-4 sekunder tar det väl.
Nackdelen blir ju densamma som med "standardstereos". Man tar med sig fronten och någon pundare går förbi och ser detta, chansar sen på att fronten ligger i handskfacket eller något sådant och trycker rutan... samma sak om de ser att man har fästning för en navigator kan man anta, sen är det struntsamma om jag har den i jackfickan eller i handskfacket, rutan går åt pipan oavsett :(
av NCR
Brainded skrev:
Mysko skrev:
Teemu skrev:men det blir förmodligen bra mycket dyrare än att köpa en portabel. Köpte själv en Navman PiN570 för knappt 3500kr i somras. Och den är så pass liten att den lägger du lätt i jackfickan eller i handsfacket.
Har en jag med, funkar kanon å skulle faktiskt inte vilja välja en orginal. Jagkan ha bilder, film mp3 mm på min det kan man väl inte på orginal?

å 30 sekunder för att stoppa undan den? nja 3-4 sekunder tar det väl.
Nackdelen blir ju densamma som med "standardstereos". Man tar med sig fronten och någon pundare går förbi och ser detta, chansar sen på att fronten ligger i handskfacket eller något sådant och trycker rutan... samma sak om de ser att man har fästning för en navigator kan man anta, sen är det struntsamma om jag har den i jackfickan eller i handskfacket, rutan går åt pipan oavsett :(
Råkade ut för precis det för nåt år sen...:(

Jag har ju ett fäste till min navigator (Mitac Mio 168) men låter numera bli att parkera bilen på mörka ställen kvällstid som jag gjorde den gången.
av Teemu
min hållare går snabbt att ta ner om man vill och för de dryga 20000-25000kr man sparar så plockar jag hellre ner hållaren på några sek.
Användarvisningsbild
av Brainy
mjo pappas satt med "luftklocka" i vindrutan så nog går det väl iofs rätt snabbt...
Nåja 30k är på tok för dyrt så det lär ju få bli en tomtom eller liknande.
/Anders
Användarvisningsbild
av CarMan
Brainded skrev:mjo pappas satt med "luftklocka" i vindrutan så nog går det väl iofs rätt snabbt...
/Anders
köp begagnad o montera själv så blir det betydligt billigare 8du behöver dock lämna in den för mjukvaru uppdatering innan du kan andvända den.
av Zane_73
CarMan skrev:
Brainded skrev:mjo pappas satt med "luftklocka" i vindrutan så nog går det väl iofs rätt snabbt...
/Anders
köp begagnad o montera själv så blir det betydligt billigare 8du behöver dock lämna in den för mjukvaru uppdatering innan du kan andvända den.
Vad är det för pryttlar man behöver köpa?
Skrotarna brukar inte ha så bra koll så jag tror inte dom vet vad som behövs för att få ett komplett system.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Dom ser ut att funka bra. Tack

Hej. Jag upptäckte att min xc60 Polestar engi[…]

Den stora annons-tråden

https://www.facebook.com/share/1ERJAw2sDs/?mibexti[…]

Tog på mig att undersöka grannens S60 f[…]