Moderator: Moderatorer
Jensen skrev:Original gps kostar ca 23000kr att fabriksmontera , kan tänka mig att en eftermontering går loss för ca30000kr.Ännu en sak som talar för en portabel GPS. Jag har iaf gratis uppdateringar till min Navman :lol:
Hozz:
<har för mig att det kommer 2 skivor om året,och att dom kostar ca3000kr.
Mysko skrev:Nackdelen blir ju densamma som med "standardstereos". Man tar med sig fronten och någon pundare går förbi och ser detta, chansar sen på att fronten ligger i handskfacket eller något sådant och trycker rutan... samma sak om de ser att man har fästning för en navigator kan man anta, sen är det struntsamma om jag har den i jackfickan eller i handskfacket, rutan går åt pipan oavsett :(Teemu skrev:men det blir förmodligen bra mycket dyrare än att köpa en portabel. Köpte själv en Navman PiN570 för knappt 3500kr i somras. Och den är så pass liten att den lägger du lätt i jackfickan eller i handsfacket.Har en jag med, funkar kanon å skulle faktiskt inte vilja välja en orginal. Jagkan ha bilder, film mp3 mm på min det kan man väl inte på orginal?
å 30 sekunder för att stoppa undan den? nja 3-4 sekunder tar det väl.
Brainded skrev:Råkade ut för precis det för nåt år sen...:(Mysko skrev:Nackdelen blir ju densamma som med "standardstereos". Man tar med sig fronten och någon pundare går förbi och ser detta, chansar sen på att fronten ligger i handskfacket eller något sådant och trycker rutan... samma sak om de ser att man har fästning för en navigator kan man anta, sen är det struntsamma om jag har den i jackfickan eller i handskfacket, rutan går åt pipan oavsett :(Teemu skrev:men det blir förmodligen bra mycket dyrare än att köpa en portabel. Köpte själv en Navman PiN570 för knappt 3500kr i somras. Och den är så pass liten att den lägger du lätt i jackfickan eller i handsfacket.Har en jag med, funkar kanon å skulle faktiskt inte vilja välja en orginal. Jagkan ha bilder, film mp3 mm på min det kan man väl inte på orginal?
å 30 sekunder för att stoppa undan den? nja 3-4 sekunder tar det väl.
Brainded skrev:mjo pappas satt med "luftklocka" i vindrutan så nog går det väl iofs rätt snabbt...köp begagnad o montera själv så blir det betydligt billigare 8du behöver dock lämna in den för mjukvaru uppdatering innan du kan andvända den.
Nåja 30k är på tok för dyrt så det lär ju få bli en tomtom eller liknande.
/Anders
CarMan skrev:Vad är det för pryttlar man behöver köpa?Brainded skrev:mjo pappas satt med "luftklocka" i vindrutan så nog går det väl iofs rätt snabbt...köp begagnad o montera själv så blir det betydligt billigare 8du behöver dock lämna in den för mjukvaru uppdatering innan du kan andvända den.
Nåja 30k är på tok för dyrt så det lär ju få bli en tomtom eller liknande.
/Anders