Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NCR
matzen10 skrev:
Noodles skrev:Vad kan det tänkas kosta att fixa 2-3st ca. 1mm stenskott hos en lackfirma?
Har nå småmärken ovanför rutan på min.. men ingen som helst uppfattning vad en firma kan ta för att fixa detta, antingen med eller utan kvitto 8)
3-400:- lät billigt.. Med lack och allt.. Minsta volym "mina" lackerare kan blanda till är 0,5 liter. Överskottet kan man ju behålla och ev. få pressat i burk så man kan ha vid behov.
Mitt tips kvarstår att fylla i och lacka och därefter polera hela målytan. Om du behöver polera hela bilen så kan du säkert få ett pris som motsvarar ovanstående. Om du nu inte vill lackförsegla bilen som blir något dyrare (typ, +2000:-).

M V H
---< Matz
Jag hade några mindre stenskott på en f.d. bil som jag fick lagade för 400:- (märkesverkstad med verkmästare som hade rymligt samvete) :)
Användarvisningsbild
av Mysko
NCR skrev: 300-400:- ...kumrif då...
Rilum på norska: Rett i lummen uten moms
av NCR
Mysko skrev:
Jo med era priser kan jag tänka mig att det blir en hel del sånt va? :D
Användarvisningsbild
av Mysko
NCR skrev:
Mysko skrev:
Inte vet jag, jag är tokholmare ju ;) Men kommer ju från härjedalen å har tillbringat mycket tid i norge :)
av NCR
Mysko skrev:
NCR skrev:
Mysko skrev: Rilum på norska: Rett i lummen uten moms
Inte vet jag, jag är tokholmare ju ;) Men kommer ju från härjedalen å har tillbringat mycket tid i norge :)
Aha, "stockholm" stod det där ja...hehe. Sorry! :)
av åklagarn
greeeken skrev:O rostskyddsgarantin täcker inte detta?
:D ja det är ju säkert biltillverkarens fel att man får stenskott på bilen som sedan givetvis rostar. tror du att det kommer en gubbe med helikopter som lägger i stenskotten automatiskt eller? :?: :?:
av NCR
åklagarn skrev:
greeeken skrev:O rostskyddsgarantin täcker inte detta?
:D ja det är ju säkert biltillverkarens fel att man får stenskott på bilen som sedan givetvis rostar. tror du att det kommer en gubbe med helikopter som lägger i stenskotten automatiskt eller? :?: :?:
VA? Kommer det inte en gubbe?

VAFAN SÄGER DU!??

:lol: :lol:

Sitter inte bränsletrycksregulatorn på […]

Hej Jo det är väl kanske mer troligt, &[…]

Bilen startar inte

Hej! Jag har fått problem med min Volvo s40 […]

Läcker spolarvätska avstängd

Droppar på höger sida fram fast beh&ari[…]