Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
det är olika på olika årsmoeller

tryck in DSTC knappen (hål den inne en stund) sen ser du i displayen hur mycke som är urkoplat.

du kan alltid göra handbromsvändningar, även om systemet är inkopplat.
Användarvisningsbild
av Truls
CarMan skrev:det är olika på olika årsmoeller

tryck in DSTC knappen (hål den inne en stund) sen ser du i displayen hur mycke som är urkoplat.

du kan alltid göra handbromsvändningar, även om systemet är inkopplat.
På min bil er det slik som du beskriver.
av Y.F
maf skrev:STC var standard på Volvo till och med 2004 års modell och DSTC blev standard 2005 (tror jag?). Innan DSTC blev standard fanns det som tillval.
Varken STC eller DSTC var standard på V70N modellår 2001, i alla fall inte på modellerna utan turbo. STC ingick i säkerhetspaketet och DSTC gick att beställa separat. Jag skulle gissa att STC blev standard modellår 2003 (eller möjligen 2002). DSTC blev i alla fall standard modellår 2005.

Allt ovanstående gäller framhjulsdrivna bilar och den svenska marknaden. Möjligen var STC standard på turbobilarna redan från början.
Användarvisningsbild
av Loner
Y.F skrev: Allt ovanstående gäller framhjulsdrivna bilar och den svenska marknaden. Möjligen var STC standard på turbobilarna redan från början.
Jag har en 2.4T 02:a med business paket, och om det är turbo eller utrustningspaketet som gör de tvet jag inte, men STC har jag.

/L
av maf
Y.F skrev:
maf skrev:STC var standard på Volvo till och med 2004 års modell och DSTC blev standard 2005 (tror jag?). Innan DSTC blev standard fanns det som tillval.
Varken STC eller DSTC var standard på V70N modellår 2001, i alla fall inte på modellerna utan turbo. STC ingick i säkerhetspaketet och DSTC gick att beställa separat. Jag skulle gissa att STC blev standard modellår 2003 (eller möjligen 2002). DSTC blev i alla fall standard modellår 2005.

Allt ovanstående gäller framhjulsdrivna bilar och den svenska marknaden. Möjligen var STC standard på turbobilarna redan från början.
Som du säger så var STC standard på T5 redan "från början". På vanliga 2,4-motorn kom det som standard under 2001 - dock inte förns tillverkningsvecka 10.

/Magnus
Användarvisningsbild
av _FrEdRiK_
Är det bara jag som tycker att DSTC funkar skit dåligt om man jämnför med andra märken som Peugeots ESP som är grymt mycket snabbe o går in direkt.

Hade en S70 med tracs o det var väl så där...

Hittils är nog Peugeots ESP stråt vassare än DSTC för det är för segt....

Nu vaknar tråden igen :)
Användarvisningsbild
av Bosa
Så DSTC är värdelöst alltså? Min kusin åkte Peugeot 406 V6 och tyckte att antisladdsystemet på den funkade riktigt bra, man vill ju gärna att dstc:n funkar som det ska också. Iofs bytte han bil pga en väldans massa problem i övrigt men sladdsystemet funkade ju som sagt bra.

Han åker för övrigt en V40 nu med antispinn endast så han kan inte jämföra.
Senast redigerad av 1 Bosa, redigerad totalt 0 gånger.
av NCR
_FrEdRiK_ skrev:Är det bara jag som tycker att DSTC funkar skit dåligt om man jämnför med andra märken som Peugeots ESP som är grymt mycket snabbe o går in direkt.

Hade en S70 med tracs o det var väl så där...

Hittils är nog Peugeots ESP stråt vassare än DSTC för det är för segt....

Nu vaknar tråden igen :)
DSTC är mer tillåtande (kräver kanske mer av föraren) än Peggans ESP som bara stryper hela bilen, och det tycker inte jag om att den gör i alla fall.
Användarvisningsbild
av Bosa
NCR skrev:DSTC är mer tillåtande (kräver kanske mer av föraren) än Peggans ESP som bara stryper hela bilen, och det tycker inte jag om att den gör i alla fall.
Hur pass tillåtande, i form av sladd som man måste vara beredd på att parera eller mer som att man kan utnyttja en viss grad av "sladd" för att kunna ta en kurva snabbare?
av NCR
Bosa skrev:
NCR skrev:DSTC är mer tillåtande (kräver kanske mer av föraren) än Peggans ESP som bara stryper hela bilen, och det tycker inte jag om att den gör i alla fall.
Hur pass tillåtande, i form av sladd som man måste vara beredd på att parera eller mer som att man kan utnyttja en viss grad av "sladd" för att kunna ta en kurva snabbare?
Det sistnämnda naturligtvis, annars hade det stått överallt på förstasidorna.

DSTC får alltid väldigt bra kritik i alla tester osv.

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]