Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mackan_
Om du inte byter beläggen samtidigt eller vise versa så är alltid något av dem lite snea, så det är väl bara att fila som nån gjorde eller köra in det helt enkelt. Är det för mycket så skulle jag byta den andra delen med, som nu var beläggen.

Byte själv belägen bak och den ena skivan var ganska ojämn, men det börjar ta sig nu efter 30 mil, ingen rost där inte :)
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Beror väl på hur man kör också, vissa sliter in detta på 10 mil, du får se till att motionera bromsarna ordentligt men inte för häftigt så du förstör beläggen..
Användarvisningsbild
av Erico
mackan_ skrev:Om du inte byter beläggen samtidigt eller vise versa så är alltid något av dem lite snea, så det är väl bara att fila som nån gjorde eller köra in det helt enkelt. Är det för mycket så skulle jag byta den andra delen med, som nu var beläggen.

Byte själv belägen bak och den ena skivan var ganska ojämn, men det börjar ta sig nu efter 30 mil, ingen rost där inte :)
Det är just det jag gjort, bytt både skivor och klossar, spritt nytt från "Skruvat .se". ?:-/
Styrservo V70 2010

Bilen har varit trögstyrd på låga[…]

Bakre länkarmsbussning

Brukar inte polyuretanbussningar bli stenhår[…]

Köpa Autoplugin Therminal

@RobinH , Hej Robin, jag vill gärna kö[…]

Det är en sådan jag menar. Men den jag […]