Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ramon
Ja, det finns elinfällning av speglarna, dvs. Du trycker på en knapp inifrån kupén och speglarna fälls automatiskt in. Praktiskt då man parkerar på trånga utrymmen som på färjor etc.

Sen så finns det speglar med markbelysning, dvs. Lampor på undersidan av respektive spegel. Detta är bra för det lyser upp marken när man skall kliva ur bilen, så ser man ifall det är en vattenpöl eller liknande så man inte trampar i den + att det som sagt lyser upp, bra när man kommer hem på kvällen etc.

Båda dessa är tillval så vitt jag vet.
av Teemu
ser man något med den där markbelysningen? Tänkte att då den sitter i spegeln hamnar väl allt ljus bakom dörren?
Användarvisningsbild
av Ramon
Ja, man ser en del med belysningen, det är ingen direkt punktbelysning utan lyser upp en del, så man ser ju vart man sätter foten när man kliver ur. Det lyser alltså ner till marken. Ifall du funderar på markbelysning, så åk till Bilia lr liknande och be att få testa.
Användarvisningsbild
av Jensen
Loner:
Oavsett hur du vill se detta med årsmodell så kom speglarna
till bilar som räknas som årsmodell 04, modellår 04 kan jag hålla med om började väldigt tidigt 03, men den räknas ändå som en 04 enligt Volvos system.
Från och med årsmodell 04 så är det alltid markbelysning när man beställt bilen med elinfällbara backspeglar.
Användarvisningsbild
av Loner
Jensen skrev:Loner:
Oavsett hur du vill se detta med årsmodell så kom speglarna
till bilar som räknas som årsmodell 04, modellår 04 kan jag hålla med om började väldigt tidigt 03, men den räknas ändå som en 04 enligt Volvos system.
Från och med årsmodell 04 så är det alltid markbelysning när man beställt bilen med elinfällbara backspeglar.
Okej, kallas bilarna modellår 04 redan så tidigt så är det bara att acceptera detta faktum för mig. Jag trodde att dom kom samtidigt som den högerliggande baktorkaren :roll:

/L
Användarvisningsbild
av greeeken
NCR skrev:
Brainded skrev: Elinfällning och markbelysning? vad har jag nu missat?
/Anders V70 -04
Att speglarna finns med elinfällning och markbelysning? :D

Markbelysning kan man ju göra själv inte så svårt o inte alls dyrt
Användarvisningsbild
av Loner
greeeken skrev: Markbelysning kan man ju göra själv inte så svårt o inte alls dyrt
Du kanske kan utveckla det i en egen tråd?

/L
Användarvisningsbild
av greeeken
Loner skrev:
greeeken skrev: Markbelysning kan man ju göra själv inte så svårt o inte alls dyrt
Du kanske kan utveckla det i en egen tråd?

/L
Tycker det är onödigt att skapa fler trådar om detta.
Räcker med denna.
Användarvisningsbild
av Mysko
greeeken skrev:
NCR skrev:
Brainded skrev: Elinfällning och markbelysning? vad har jag nu missat?
/Anders V70 -04
Att speglarna finns med elinfällning och markbelysning? :D

Markbelysning kan man ju göra själv inte så svårt o inte alls dyrt
Gissning från mig om det. Koppla in den på kupé belysningen? Som släcks när man låser bilen med fjärren?
Användarvisningsbild
av Loner
greeeken skrev: Tycker det är onödigt att skapa fler trådar om detta.
Räcker med denna.
Då kan du ju PMa istället, så slipepr vi en tråd om det, och berätta hur man löser det "lätt o billigt"?

/L
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]