- fre 18 sep 2009, 16:30
Jag ringde till verkstaden, de hävdade att kunden (förra ägaren) bestämt bara ville byta kamremmen. När jag frågade varför det inte satt något klistermärke på skyddet över kamremmen så sa hon att de kunde skicka det till mig....ok Men varför bytte ni inte hjälpremmen när ni ändå tog av den? Den är ju väldigt sliten. Brukar man inte byta den samtidigt, frågar jag. Hon svarar att kunden bara hade sagt att hon bara ville byta kamrem.... ok men varför bytte ni då spännsulle frågar jag. Man gör alltid det svarar hon på verkstaden. Men inte hjälpremmen...?
Servicelampan är släkt och deras stämpel sitter i rutan för 16.000mila servicen.
Enligt kvittot var luftfiltret bytt, olja och oljefilter, kupéfilter, vattenpump, kamrem och spännrulle. Enligt de svar jag fått från er så skall även bränslefiltret vara bytt men det står inget för detta. Då frågade jag om den förra ägaren hade sagt att bara de delarna skulle bytas och inte bränslefiltret och hjälpremmen. Jag får till svar att så kan det vara.
För mig låter detta som att verkstaden inte har gjort sitt bästa direkt...
Sedan undrar jag; om det nu skulle vara så att den förra ägaren uttrykligen bett om att endast byta kamremmen och spännrulle, men inte hjälpremmen. Byta alla filter och oljan, utom bränslefiltret. Är det då rätt att sätta stämpeln på 16.000mila servicen?
Servicen kostade totalt 7.000:- enligt kvittot
Jag skall ringa till den förra ägaren och ta reda på vad som enligt henne sagts.
Tack för alla svar!
-)
Servicelampan är släkt och deras stämpel sitter i rutan för 16.000mila servicen.
Enligt kvittot var luftfiltret bytt, olja och oljefilter, kupéfilter, vattenpump, kamrem och spännrulle. Enligt de svar jag fått från er så skall även bränslefiltret vara bytt men det står inget för detta. Då frågade jag om den förra ägaren hade sagt att bara de delarna skulle bytas och inte bränslefiltret och hjälpremmen. Jag får till svar att så kan det vara.
För mig låter detta som att verkstaden inte har gjort sitt bästa direkt...
Sedan undrar jag; om det nu skulle vara så att den förra ägaren uttrykligen bett om att endast byta kamremmen och spännrulle, men inte hjälpremmen. Byta alla filter och oljan, utom bränslefiltret. Är det då rätt att sätta stämpeln på 16.000mila servicen?
Servicen kostade totalt 7.000:- enligt kvittot
Jag skall ringa till den förra ägaren och ta reda på vad som enligt henne sagts.
Tack för alla svar!
V60 D4 AWD Summum BE PRO MY15, DS, Lastpkt.,VOC, Electic silver.
V70 II 2,4d Summum MY10 *såld*
V70 II 2,4d Summum MY10 *såld*

- By Raktidiket