Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

jag har bytt olja och filter samt luft och bränslefilter och problemet var kvar ändå.
provtröck luftsystemet och det visade sig att ic hadde sprungit läck i cellerna så ny e beställd.
passade också på att rengöra slangar och rör till insuget och där var det massor med sot från egr ventilen.
återkommer med resultat när ic:n är bytt
Hej!

Ursäkta att jag drar upp en gammal tråd , men skulle vilja veta hur det gick sen , min D5 -04 ryker åxå svart vid gaspådrag , bytte olja,filter och bränslefilter i fredags och den ryker fortfarande svart.
Hörde nu när frugan körde iväg att det väste rätt bra precis som att det läckte turbotryck nånstans , ska gå igenom och kolla slangarna när hon kommer tillbaka från bion med lillgrabben.

Mvh Peder
Hei.

Jeg hadde slikt problem på min V70 D5 -02 for en tid tilbake. Da var intercooleren/ladeluftkjøleren gåen.

Oppdaget det ved vask/tvatt av bilen. Det var oljefilm på vannet som dryppet ned under radiator etter vask. Bilen gav også mer svart eksos en normalt under akselerasjon.

ct
Fukt i ena strålkastaren

Min erfarenhet är att om man har kondens unde[…]

snö

Är det chaufförens fel? Chauffö[…]

Internetdelning iOS 26

Omställning av telefonen gjorde jag efter lit[…]

Fixat dörruppslag och bucklor...

Hej - försöker skicka dig ett privat med[…]