Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

mekonomens klossar är inte bättre än biltemas.Har tidigare använt mekonomens på mina bilar och klossarna vittrar sönder,aldrig mera deras klossar på min bil.
Ska sattsa på biltemas skivor+klossar bak till v70in snart
Jag köpte bromsok v.b, på Biltema till min V70 -01a
Funkar fin fint!

Tillägg: Nån som vet om man kan köpa "pirat" nivådämpare till V70?
Har kollat runt lite, men inte hittat några.
Bilmånssons (Volvo) pris 12500:- ink montering + hjulinst. ca 1200:- För koplett sats med dämpare o fjädrar runt om.
För bilj*veln är sänkt, djävulens påfund de!
Grammse skrev:mekonomens klossar är inte bättre än biltemas.Har tidigare använt mekonomens på mina bilar och klossarna vittrar sönder,aldrig mera deras klossar på min bil.
Du kan väl skriva här om ett år när du upptäckt att bromsarna känns hårdtrampade och när bilprovningen noterat att skivorna rostar i rasande fart? :D
Det där är så j....a löjligt så de inte sant.

Kan ju då säg att jag bytte til lbiltemas skivor bak, samtidigt bytte min bror bromsskivor på sim bmw e 46 o dom sivorna köptes hos bmw.

Vi gör ungefär lika långt per år. O hans skivor är bra mkt rostigare än mina.
Så att påstå som du gör att biltemas skivor kommer vara sämre är löjligt.
V Olovsson skrev:
Grammse skrev:mekonomens klossar är inte bättre än biltemas.Har tidigare använt mekonomens på mina bilar och klossarna vittrar sönder,aldrig mera deras klossar på min bil.
Du kan väl skriva här om ett år när du upptäckt att bromsarna känns hårdtrampade och när bilprovningen noterat att skivorna rostar i rasande fart? :D
hej
rostangrepp på skivior har bara med körsätt att göra! har ni råkat ut för rostiga skivor på automatbilar? nej för de används på ett bättre sett.
isak
Nu tredje gången min 04:as V70 fick nya skivor bak så köpte jag brembo från autoexperten, och hitills har de stoppat bättre än Volvos. Har haft Bremboskivorna på i 2 år nu och de ser helt ok ut, Volvos har stoppat i 1,5 år.
Tja,
Var tvungen att snabbt byta bromsbelägg fram på min V70 -05. Köpte på BraBil för de låg nära: 876:-

Kollade sedan följande:
Meca: 545:- 18,5 mm
Autoexperten: 567,50:- 18,5 mm
Mekonomen: 553:- Tjocklek okänd / 949:- 18,9 mm
Biltema: 229:- Tjocklek okänd
Skruvat: 390:- / 690:- 18,5 mm på båda

Jämför man priserna skulle man kunna tro att Mekonomen med 18,9 mm ligger närmast Volvo - eller???

Snacka om förvirrande... På något sätt borde ju pris och kvalité hänga ihop???
Cedrix skrev:Nu tredje gången min 04:as V70 fick nya skivor bak så köpte jag brembo från autoexperten, och hitills har de stoppat bättre än Volvos. Har haft Bremboskivorna på i 2 år nu och de ser helt ok ut, Volvos har stoppat i 1,5 år.
Mina bakskivor köpta på Volvo var märkta Brembo...
Snacka om förvirrande... På något sätt borde ju pris och kvalité hänga ihop???
Tjocklek är väl inget mått på kvalitet, eller hur tänkte du ?

/Thomas

Hej alla, Volvo XC60, D4, årsmodell 2017. Ma[…]

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??

@EbbevonVolvo , Ja nästa knarr får du[…]