Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NCR
Humm..mina skivor brukar aldrig ligga i fodral och ser ut som om en Chimpans hade haft dom som pulka, och ändå funkar de. Måste ha haft tur med min spelare eller nåt..
av svensen
NCR skrev:Humm..mina skivor brukar aldrig ligga i fodral och ser ut som om en Chimpans hade haft dom som pulka, och ändå funkar de. Måste ha haft tur med min spelare eller nåt..
Ja, men ikke minst – din CD-spiller er vesentlig nyere!
(-04)

Mvh

Sven
Användarvisningsbild
av ufriman
Min -02 av HU603 har inga som hellst problem med brända skivor. kan spela de om och om igen. Skivorna jag använder för tillfället är eProFormance CD-R 52X multispin 700Mb. Bränner dessa i en Plextor PX708A i 42X. Det ända problem som jag har märkt är när det är ca 0-2+ ute och bilen är belagd med ett tjockt fukttäcke då kan skivan hoppa en liten stund innan bilen har torkat och blivit varm. Men om man tittar då på skivan så är den immig och det förklarar ju saken just då.
//Ulf
Finns en liten hake bränn inte skivorna större än 74Min (650Mb) pga cd standarden för audio är inte större. Vissa cd har problem och läsa första spåret om den är större. ett tips!
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Brukar inte Volvo ha ganska bra kvalitet på sina stereoprylar? Brända skivor (48x) går hur bra som helst i min tio år gamla SC-805.......och skivorna är av varierande kvalitet.

//David
av Funatic
Min HU-803 fungerade hur bra som helst - tills jag körde en rengöringsskiva i den. Nu kan den inte läsa en enda skiva utan att det står "CD-ERROR" i displayen. Skitkul. Har god lust att åka till OnOff och kasta rengöringsskivan i pannan på närmaste försäljare...

Utbytesstereo: 2,500.-
Byta av rti-växlare (som också pajat...) 1,750:-
+ arbete och ny progvara.

landar strax under 6,000 pengar. Had jag kunnat gjort något mycket roligare för :twisted:
Användarvisningsbild
av iaken
Verkar även vara så att det beror på vad man har för brännare, brännarens skicks & mjukvara för att bränna. har själv inga problem med brända. Bränner uteslutande på verbatim efter som de funkar i flera år för mig. Använder heller inte Nero 7.x.x då de är känt att denna strular med audio. Har dock provat sådana där billiga skivor. ett 25 pack som inte dög alls till audio. Kör ut mina i X16. Bränner också bara Lossless till audio. Slutade med Mp3/ogg när jag insåg att det var skillnad på ljudet :)
av Funatic
Nu är det fixat. Volvo i Västerås var otroligt snabba. Jag lämnade in bilen ca 8:30, klockan 11:00 ca var den klar. Dessutom blev det 600.- billigare än vad de trodde först. Tyvärr fungerar inte nya stereon heller som den ska utan hoppa vid minsta bula i vägen eller när man stänger handskfacket, men det ska åtgärdas redan på måndag.

All heder åt Hans Persson Bil i Västerås och serviceteknikerna.

//F
Användarvisningsbild
av cycler
Lånar tråden lite........

nån mer än jag som får sina skivor riktigt heta? När jag ploppar ur dem ur spelaren så är de riktigt varma. Knappt kan hålla i dem...

Allt verkar funka i övrigt....

/C
av Funatic
Hurfunkar "lossless" ?
Förövrigt är cd-spelaren helt fixad nu, jag bränner på 48x på min NEC-brännare och det fungerar hur bra som helst.

Mina skivor blir ljumna i stereon men inte glödheta förresten.
iaken skrev:Verkar även vara så att det beror på vad man har för brännare, brännarens skicks & mjukvara för att bränna. har själv inga problem med brända. Bränner uteslutande på verbatim efter som de funkar i flera år för mig. Använder heller inte Nero 7.x.x då de är känt att denna strular med audio. Har dock provat sådana där billiga skivor. ett 25 pack som inte dög alls till audio. Kör ut mina i X16. Bränner också bara Lossless till audio. Slutade med Mp3/ogg när jag insåg att det var skillnad på ljudet :)
av Funatic
inte 48x..... 32x menar jag...

Problemen började när jag låg p&ar[…]

Du har rätt den är inte till choken. Den[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Oftast ramben, kolla i hjulhus alternativt i h&oum[…]

Bygga vevhusventilation?

Är packningen till locket gammal och har b&ou[…]