- tis 08 nov 2005, 17:37
Personligen vill jag att det skall vara tyst i bilen när den är så dyr som den är. Hör jag inte om en skogsmus är lite dålig i magen där han gömmer sig i bagaget i 110km/tim blir jag upprörd.
Loner skrev:Det tyder väl mer på att kvaliten varierar eftersom Ronin tydligen har en annan uppfattning om sin bil. Vi har en 01:a på jobbet och den gnisslar som tusan i inredningen. Sen hänger det väl på hur kräsen man är i slutändan.Ronin skrev:Som NCR nämnde så bör du satsa på årsmodell 2003 och framåt så du slipper barnsjukdomarna. Har själv en S60 2001 men åker ofta i nyare modeller (hyrbilar) inom jobbet. Det är stor skillnad i känsla på bl.a. inredning mellan dessa.Jag har en V70 -02 och förfogar över en XC70 -05 på jobbet, och jag tycker då inte det är nån skillnad i kvaliteten. Ingen av dem gnirkar eller visar prov på nån bristande kvalitet.
Min bil gnirkar och gnäller från varje skarv i inredningen när man kör på en guppig (alltså normalsvensk) väg. Har nu lagt ner massor av tid i sommar på att fixa detta genom att plocka ner dörrsidor och ABC stolpar och montera filttejp. Köper du en senare årsmodell så verkar de ha löst mycket av detta.
/L
Personligen vill jag att det skall vara tyst i bilen när den är så dyr som den är. Hör jag inte om en skogsmus är lite dålig i magen där han gömmer sig i bagaget i 110km/tim blir jag upprörd.

Mazda CX-5 Optimum -15
Porsche Cayman GTS -15
"Jag säger inte att alla som gillar sport är idioter, men alla idioter gillar sport!" - Rocky
Porsche Cayman GTS -15
"Jag säger inte att alla som gillar sport är idioter, men alla idioter gillar sport!" - Rocky