Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rogernaldo
Sparkz skrev:
Rogernaldo skrev:Vi bytte en spindelled/Roger
Vänster sida? Det är inte så att drivaxeln har åkt ur växellådan isf?
japp vänster sida!
vi funderade på detta också. ska undersöka om drivaxeln sitter rätt idag.
så det kan hända att den åker ut om man är och grejar på vänster sidan?
Användarvisningsbild
av CarMan
om ni inte lossat drivaxeln från navet när ni hade bytte spindellled så har ni mad all säkerhet lyckats dra isär innre drivknuten & den är nästintill omöjlig att få ihopp igen, då det är en såecialmodell med vridna spår.
ni får nog byta drivaxel.
av Rogernaldo
jepp, det var drivaxeln som kommit ur läge. försökte sätta tillbaks den men det lyckades inte. var en massa kulor och grejer som ska spåras in på rätt sätt. vi lyckades få in den en bit men det blev fel på något sätt så det blir till att köra iväg den till verkstaden i alla fall... :???:

får tacka så mycket för alla tips och förslag! :)
Användarvisningsbild
av MartinS
Ursäkta att jag drar upp en gammal tråd, men jag sökte lite då jag skall byta vänster spindelled (10.000mil/5år=KASS kvalitet) på min V70-01 i morgon.
Måste man verkligen lossa yttre knuten? Räcker det inte att lossa bulten vid spindelleden och en bult på krängningshämmarstaget så man kan böja ner länkarmen ordentligt för att lossa de två bultarna leden sitter med, och sedan återmontera på samma sätt?

/Martin
Restaurering av ratt

Köpte den med 9000 mil på mätaren […]

Hej! Bilen, en laddhybrid, närmar sig kamrems[…]

Själva frågeställningen var ju fle[…]

Har haft vibrationer från bakvagnen ett tag […]