Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V70T501
Hej ! Jag har haft samma problem.Kollade med bilia fel koder, byt siren gjorde det och ny programvara . Men felet kvar stod. Kolla ledningarna till sirenen bakom höger strålkastare. (avbrott på en lednig på min bil)
Användarvisningsbild
av Charmed
Slänger in en blänkare här.. jag har problem ibland oxå.. men samma fel.. och räcker med att jag får slå igen huven extra hårt.. oftast får jag problemet när jag ska larma på då inte jag får nått "OK" tecken från blinkers att jag larmar på.. går det att byta eller "spänna" eller göra något med huvlåset för att bättra på det?
av Golddigger
Äntligen kort uppdatering! :)

Jag har varit inne med bilen på service där felkoder rörande larmet har avlästs. Felet sägs vara larmsensorn i kupén som sitter i taket vid framrutan som ger för dålig signal.
Då ny var tvungen att beställas återkommer jag efter verkstadsbesök i nästa vecka.
av Golddigger
OK, då är bilen fixad. Felet var givaren i taket i kupén till larmet, tror den gick under benämningen MMS. Priset låg runt 1800:- och bytet fick jag på köpet.
Hoppas tråden kanske kan hjälpa någon i framtiden!

Tack för alla svar! :)

Får du ngn form av selektgaranti el liknande[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]