Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Volvo S60-01(05)
CarMan skrev:
Volvo S60-01(05) skrev:
Malcolm x skrev:ok
Så kabeln från stereon som skickar info till navin finns i alla stereo?
Jag har alldrig sett en kabel från en stereo som du kan plocka ut RDS info från.
Men men vad vet jag.
Har kollat upp det där idag och på volvo säger dom att det ska inte vara något problem att byta . Navin är inte ihopbyggd med stereon utan en helt egen komponent som tar styrström från stereon. Och vad det gäller RDS så går den signalen via radiovågen direkt till stereon där stannar den . Navin får sin info från sateliten .
jag kom presis på att rti:n skickar rti:rösten till stereon & den sänder sen ut rösten i VF högtalare.
altså går det inte att byta stereo utan att bli av med rösten eller bygga nått eget.
Tack för upplysningen !
Men någon röst behövsväl knappast när man har kart bilden . Om inte annat så kan man nog fixa det på något sätt
Användarvisningsbild
av CarMan
rösten är mycket bra, bättre än bilden!
du kan höra var du ska utan att släppa bilden från trafiken, specielt bra i konstiga vältrafikerade korsningar
Användarvisningsbild
av ufriman
Jag Kör alltid med ljudet på vid mycket trafik och trixiga passager där jag inte har varit förut. Så släpper man inte uppmärksamheten på den övriga trafiken.
Men iblan blir den tjatig..
//Ulf
Användarvisningsbild
av Volvo S60-01(05)
ufriman skrev:Jag Kör alltid med ljudet på vid mycket trafik och trixiga passager där jag inte har varit förut. Så släpper man inte uppmärksamheten på den övriga trafiken.
Men iblan blir den tjatig..
//Ulf
Jag håller med att den är tjatig. Man önskar att man kunde byta röst i systemet ibland så det blev lite variation
Uppdatera mjukvaran

..e-call är den lagstadgade automatiska tj&[…]

Med vilken utrustning har felkoder kollats? Nä[…]

Brukar det inte finnas möjlighet i dagens […]

740 som krånglar

På årsmodell -88B lyser aldrig mil[…]