Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Som föregående skrev så räcker det bra med nytta sportavgas efter katten.
Men hela vägen går ju oxå bra så klart. I kombination med öppet luftfilter så blir det skänt ljud när du gasar.

Sen frågade TS inte om det är jobbigt eller inte.
Och TS ville inte ha ett öppetfilter om man läser texten i första inlägget.
Bättre upplysa innan om att det blir högt ljud än att han monterar t e x 3" och sen tycker det blev helt galet för högt avgasljud eller har jag fel?
Grammse skrev:Och TS ville inte ha ett öppetfilter om man läser texten i första inlägget.
Bättre upplysa innan om att det blir högt ljud än att han monterar t e x 3" och sen tycker det blev helt galet för högt avgasljud eller har jag fel?
tanken på att jag vil inte ha öppet filter för attt min lmm står där. Men ska äka till ferita och kolla dom kanske vet nåt men tack för tips, va tror ni 3 tums kostar? hur pass bra är 2,25 eller vad den heter nu igen? och vad kostar en 2,25?
3 tumms rör med mera kan man ju köpa själv på micro o andra ställen. Betydligt billigare om man inte vill lägga ut mkt pengar.
Angående din LMM så skadas den inte. De först när du tvättar ett filter med för mkt olja som problem kan uppstå.
Med andra ord så kan du köpa nytt filter istället när du ska byta så har iallafall jag gjort.

Bäst ljud får du iallafall om du har rör hela vägen. Vill du har äkligt högt ljud så ta bort sista dämparen bara.
Har testat o de inget ja vill göra om när man har familj i bilen.
Sort skrev:Bsr tar 4790 för sitt Sport Flow avgassystem.
Jag har det systemet och det ger ett dovare ljud men inte så högt.
Jag har även 3" downpipe o race kat.

har du nåt ljud man kan höra den? vad har du för bil?
volvos60t5 skrev:

har du nåt ljud man kan höra den? vad har du för bil?
Står i texten ute i hörnet Kör: 2002 S60 2.4T AWD .
Flmer med d i v sportsystem finns på youtube.com
Jag har gjort en liten inspelning av min bil.
Jag la mobilen bakom o varva lite.
Nån som vet ett ställe där jag kan ladda upp filen eller om du skickar din mail så skickar jag den där.
Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]

webasto doserpump v70n 07

10€ på Aliexpress

Kylarvatten läckage Volvo 940

Har du "spännt up" vattenpumpen mot[…]