Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sulfobus
Tack, nu hittade jag den. Den liknade den på din bild fast med gul kula längst ut istället för blå, och hade 850 ohm vid drygt 20 grader.
Användarvisningsbild
av jimDK
sulfobus skrev:Tack, nu hittade jag den. Den liknade den på din bild fast med gul kula längst ut istället för blå, och hade 850 ohm vid drygt 20 grader.
he he, ja ja jag tror att det är den lite JÄVEL som orsakar problemet.
jag har runt 800 ohm vid sensoren som er fel (och som jag minns runt 2k ved den nya sensor, som ACen arbeter korrekt med).
En låg resistens innebär hög temperatur.
Användarvisningsbild
av wissel
Vill bara passa på o tacka för hjälpen med detta problem som nu börjar ge sig tillkänna även på in bil.

Och du JimDK, inga som helst problem med dina inlägg, så du behöver aldrig be om ursäkt för din språkbehandling, den är bättre ja till och med MYCKET bättre än min danska. Så kör på o känn dig välkommen.
:-)-)
av böjjarn
Jag tog bort ecc panelen o gjorde ren lilla fläkten igår, damm så inåttH! Men nu går den lilla rackarn konstant fast man stängt av motorn och tagit ur nyckeln.....tips på detta mottages gärna :)
Användarvisningsbild
av wissel
Det är som det skall vara faktiskt. Fläkten går sisådär 10 minuter efter du stannat bilen o tagit ur nyckeln....och efter ca 40 minuter så startar EECn och luftar/tokar ur sig i 10 minuter för att slippa dålig lukt bland annat. Lilla fläkten startar också direkt när du sätter nyckeln i tändlåset......allt normalt. :-)-)
Användarvisningsbild
av jimDK
wissel skrev:Vill bara passa på o tacka för hjälpen med detta problem som nu börjar ge sig tillkänna även på in bil.

Och du JimDK, inga som helst problem med dina inlägg, så du behöver aldrig be om ursäkt för din språkbehandling, den är bättre ja till och med MYCKET bättre än min danska. Så kör på o känn dig välkommen.
:-)-)
tackar och bockar ;-//
av böjjarn
wissel skrev:Det är som det skall vara faktiskt. Fläkten går sisådär 10 minuter efter du stannat bilen o tagit ur nyckeln....och efter ca 40 minuter så startar EECn och luftar/tokar ur sig i 10 minuter för att slippa dålig lukt bland annat. Lilla fläkten startar också direkt när du sätter nyckeln i tändlåset......allt normalt. :-)-)
Å fan, då kan jag slappna av! STORT tack för infon.
av sulfobus
jimDK skrev: jag har runt 800 ohm vid sensoren som er fel (och som jag minns runt 2k ved den nya sensor, som ACen arbeter korrekt med).
En låg resistens innebär hög temperatur.
Då blir det till att beställa en sådan då! Stort tack för hjälpen jim, jag hade aldrig hittat felet utan din hjälp.
/martin
av Besthlm
Hej, har varit på semester och inte hunnit med denna tråd. Jag provade min tempsensor och den visar ca 1650 Ohm vid +25 grader så det låter väl inte som om den skulle vara trasig? Mitt problem infinner sig ju också när det är kallt ute, alltså när det skall blåsa varmluft. Annars stämmer ju det hela rätt bra, tycker även att det droppar väldigt mycket kondensvatten ur bilen efterköring vilket ju också skulle kunna peka på isbildning. Men som sagt, sensorn verkar ok och så var det ju det här med varmluften..... Nån som vet hur spjällen styrs?
Användarvisningsbild
av jimDK
Besthlm skrev: min tempsensor och den visar ca 1650 Ohm vid +25 grader så det låter väl inte som om den skulle vara trasig?
Jag tycker det låter som om tempsensor fungerar perfekt.
DennisCA's Volvo 850 -97

Oj neej, tappade dekorlisten i golvet då jag[…]

Problem med värmen på 740

På dessa bilar utan AC är där en v[…]

Värmepaket 940

Rengjorde mattorna i bilen upptäcker det &aum[…]

Avlagringarna är väl sot och olja. M&aum[…]