- sön 02 aug 2009, 13:00
Tack, nu hittade jag den. Den liknade den på din bild fast med gul kula längst ut istället för blå, och hade 850 ohm vid drygt 20 grader.
Moderator: Moderatorer
sulfobus skrev:Tack, nu hittade jag den. Den liknade den på din bild fast med gul kula längst ut istället för blå, och hade 850 ohm vid drygt 20 grader.he he, ja ja jag tror att det är den lite JÄVEL som orsakar problemet.
wissel skrev:Vill bara passa på o tacka för hjälpen med detta problem som nu börjar ge sig tillkänna även på in bil.tackar och bockar ;-//
Och du JimDK, inga som helst problem med dina inlägg, så du behöver aldrig be om ursäkt för din språkbehandling, den är bättre ja till och med MYCKET bättre än min danska. Så kör på o känn dig välkommen.
-)
wissel skrev:Det är som det skall vara faktiskt. Fläkten går sisådär 10 minuter efter du stannat bilen o tagit ur nyckeln....och efter ca 40 minuter så startar EECn och luftar/tokar ur sig i 10 minuter för att slippa dålig lukt bland annat. Lilla fläkten startar också direkt när du sätter nyckeln i tändlåset......allt normalt.Å fan, då kan jag slappna av! STORT tack för infon.-)
jimDK skrev: jag har runt 800 ohm vid sensoren som er fel (och som jag minns runt 2k ved den nya sensor, som ACen arbeter korrekt med).Då blir det till att beställa en sådan då! Stort tack för hjälpen jim, jag hade aldrig hittat felet utan din hjälp.
En låg resistens innebär hög temperatur.
Besthlm skrev: min tempsensor och den visar ca 1650 Ohm vid +25 grader så det låter väl inte som om den skulle vara trasig?Jag tycker det låter som om tempsensor fungerar perfekt.