Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattiash
wissel skrev:Okej, vore kul om du håller oss på Forumet underrättade om hur det går så vi lär oss nästa gång det händer oss själva. Lycka till o jag hoppas du får ordning på grejjerna då Wolfgang Röder har lovat kanonvarmt Juli, Augusti och september. Just nu på Gotland o hyrbil utan AC, Varmt som faaan.
:-)

ja lovar ska på semester neröver mot göteborg, då lär man behöva AC:n till max
av mattiash
Så då var bilen kollad av grenholms kylservice, de tog bara 600 kr inkl moms för att kolla systemet.

Läcka på kondensorn, ny kondensor kostar 6000 kr +köldmedia 1680 kr inkl moms. :(

försöker hitta en verkstad som gör det till ett bra pris :???:

Kollat med volvo de ska ha ca 9000 kr + köldmedia :oops:
av janne44
mattiash skrev:Så då var bilen kollad av grenholms kylservice, de tog bara 600 kr inkl moms för att kolla systemet.

Läcka på kondensorn, ny kondensor kostar 6000 kr +köldmedia 1680 kr inkl moms. :(

försöker hitta en verkstad som gör det till ett bra pris :???:

Kollat med volvo de ska ha ca 9000 kr + köldmedia :oops:
Köp en kondensor på Biltema.Pris 990kr. Här i Göteborg kostar byte av kondensor och fyllning runt 2500kr hos dom billigaste firmorna. Flertal firmor har gratis felsökning först :-)-) Mvh/janne
av tomme
De flesta mindre kylfirmorna tar garanterat bara halva priset på de 6000:- tycker det låter väldigt saftigt då jag vet att inköpspriset ligger på ca 1800:- för kondensorn (+moms) Volvos pris är ju ett enda stort skämt, jobbade jag där skulle jag skämmas för att lämna ett pris på 9000:- till en kund!
av mattiash
jag har löst problemet

ringt runt bland verkstäderna och fick ett bra erbjudande av en firma skulle få byta
kamrem eftersom bilen rullat 16000 mil ,
sedan ska de fixa ny kondensor med köldmedia i priset.
Sedan funkar inte farthållaren den skulle de med åtgärda så man avbokade volvo på den pungten,
allt för 10 000 kr efter många diskutioner så nu är det klart den 17 :e ska den in på lagning :wink:

Funkar toppen bra nu kallt som fan och farthållaren funkar med de bytte en magnetventil på farthållaren :-)-)
Senast redigerad av 2 mattiash, redigerad totalt 0 gång.
av mattiash
tomme skrev:De flesta mindre kylfirmorna tar garanterat bara halva priset på de 6000:- tycker det låter väldigt saftigt då jag vet att inköpspriset ligger på ca 1800:- för kondensorn (+moms) Volvos pris är ju ett enda stort skämt, jobbade jag där skulle jag skämmas för att lämna ett pris på 9000:- till en kund!

ja kan hålla med dej, de riktigt skor sej på kunderna nu i dessa tider :???:
av tomme
mattiash skrev:
tomme skrev:De flesta mindre kylfirmorna tar garanterat bara halva priset på de 6000:- tycker det låter väldigt saftigt då jag vet att inköpspriset ligger på ca 1800:- för kondensorn (+moms) Volvos pris är ju ett enda stort skämt, jobbade jag där skulle jag skämmas för att lämna ett pris på 9000:- till en kund!

ja kan hålla med dej, de riktigt skor sej på kunderna nu i dessa tider :???:
mja, jag skulle inte vilja påstå att dom skor sig i dessa tider, skulle hellre säga att dom ALLTID har skott sig på att sälja reservdelar!
av mattiash
tycker det är värre nu sedan det blivit arbetslöshet, de har inte ens kampanjerbjudanden som tidigare.
Mest är det att de inte gör pungterna som de ska göra enligt service protokollet :|

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

Saknar Android Auto

Den ska passa. Jag pratade även med Volvo sup[…]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]