Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fxr-90
Skulle väl också valt en R om plånboken hade haft 100 långsjalar till....Men nu ska jag chippa...Hehehe....
av borstarmicke
Hade man inte haft 2 småttingar o hund så hade en S80 V8 varit grymt intressant, gillar den skarpt!
Helst en Executive såklart, drömma kan man ju alltid...
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
borstarmicke skrev:Hade man inte haft 2 småttingar o hund så hade en S80 V8 varit grymt intressant, gillar den skarpt!
Helst en Executive såklart, drömma kan man ju alltid...
Jag är OT som vanligt! :oops:

Ja, måste säga att den är helt underbar. Även om det står V8 både på bakluckan och i grillen så tror ingen att den är snabb. Så det kan man ha lite kul åt ibland :wink: :lol:

Med Four-C i antingen sport eller advanced så går den riktigt bra i svängarna också! :D Executiven är värd dom extra slantarna! :-)-)

Kanske hade varit på plats att ändra mitt nick :oops:

Ska man gå lite On T igen så är det givande att läsa runt på dom amerikanska Volvoforumen, där R-modellerna har sålt bra! Finns grymt bra tips och råd!
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av fxr-90
Jag är OT som vanligt!
Jo det är du..men kul att höra att du är nöjd med din bil....Trådskaparen är väl ute efter en kombi.... :wink:
Användarvisningsbild
av PhotoJoe
Jag har egen erfarenhet av en BSR-chippad S60 T5 (MY02) som med lätthet körde ifrån en S60R (MY03). Nuvarande V70 T5 (MY07) ska chippas i sommar, den har FOUR-C och ska testas mot en V70R. Trist att bara R:en har advanced-läget på FOUR-C. Nån som vet varför? Är det pga av motorstyrningen?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
PhotoJoe skrev:Jag har egen erfarenhet av en BSR-chippad S60 T5 (MY02) som med lätthet körde ifrån en S60R (MY03). Nuvarande V70 T5 (MY07) ska chippas i sommar, den har FOUR-C och ska testas mot en V70R. Trist att bara R:en har advanced-läget på FOUR-C. Nån som vet varför? Är det pga av motorstyrningen?
Jag har Advanced på S80:in.

Men på V70N för några år sedan var det nog mer tänkt att ge bättre komfort och helt enkelt förfina chassit lite....
Användarvisningsbild
av greeeken
Nu hänger jag inte med riktigt.
En trimmat T5a kör ifrån en trimmad R.
Får det inte att gå ihop.
Då bör man ha en nyare T5a som har steg 3 annars går det inte ihop.
En T5a 01-04 med steg 3 har ca 320 hästar kontra en R på ca 355 o med bra mkt bättre vrid.
Så mkt mer väger väll inte en R så att den enkelt får spö av en T5a.

Me nyare T5a an ja nog förstå för där är det samma siffror o väger den mindre så ja då förstår alla att den bör va snabb.
Men trim hit o dit. Hellre en R, de lixom annan kännsla att säga att man äger en R
Användarvisningsbild
av camaro69
XC90_Executive skrev:
PhotoJoe skrev:Jag har egen erfarenhet av en BSR-chippad S60 T5 (MY02) som med lätthet körde ifrån en S60R (MY03). Nuvarande V70 T5 (MY07) ska chippas i sommar, den har FOUR-C och ska testas mot en V70R. Trist att bara R:en har advanced-läget på FOUR-C. Nån som vet varför? Är det pga av motorstyrningen?
Jag har Advanced på S80:in.

Men på V70N för några år sedan var det nog mer tänkt att ge bättre komfort och helt enkelt förfina chassit lite....
Ni självutnämnda experter........
klart som fan att R har 3 lägen: Comfort, Sport, Advanced.
Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Är det värt att byta fjädrarna till[…]

Givaren är väl integrerad i kontaktrulle[…]