Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Psyko
Tisdag skrev:
wissel skrev:Vore intressant om du berättar vad som var fel när din bil rullar igen som den skall...
freddie :-)-)
Har fått min ppc kanongrej. felkoden blev ECM 91B7 / 91A7= Gasspjället. Hoppas att det går att göra rent. får se om jag fixar detta.//Nicke :D

Har svårt att tro att dessa felkoder gör att bilen inte startar alls.
Har personligen inte varit med om det allafall. Det värsta som
brukar hända med dom koderna är att den går in i "Limp Home",
svarar dåligt på gaspådrag och dippar på tomgång

Tror inte det räcker med en rengöring med dom felkoderna, du
behöver komplettera med en uppgradering av mjukvara oxå.

Var det alla koder du hade på ECM/ETM
Användarvisningsbild
av Tisdag
Psyko skrev:
Tisdag skrev:
wissel skrev:Vore intressant om du berättar vad som var fel när din bil rullar igen som den skall...
freddie :-)-)
Har fått min ppc kanongrej. felkoden blev ECM 91B7 / 91A7= Gasspjället. Hoppas att det går att göra rent. får se om jag fixar detta.//Nicke :D

Har svårt att tro att dessa felkoder gör att bilen inte startar alls.
Har personligen inte varit med om det allafall. Det värsta som
brukar hända med dom koderna är att den går in i "Limp Home",
svarar dåligt på gaspådrag och dippar på tomgång

Tror inte det räcker med en rengöring med dom felkoderna, du
behöver komplettera med en uppgradering av mjukvara oxå. Först raderade jag alla koder kollade dom första men det var koder som typ dörr ej låst osv.sen tog jag ut ppc och körde på starten sedan kollade jag koderna och det var bara dom här två som kom upp.Innan gick den dåligt på tomgång samt ibland gaspådrag.//Nicke

Var det alla koder du hade på ECM/ETM
Användarvisningsbild
av Tisdag
En annan fråga.Var ute och tittade på spjället ang klisterlappar, på min sitter det en gul lapp på sidan mot fronten är det nyare spjället eller någon som vet ? //Nicke
Användarvisningsbild
av B4B
Gul lapp = bytt till ett nyare spjällhus
Vit lapp = ej bytt (äldre spjällhus) :-)-)
Användarvisningsbild
av halmstaden
Bilden är inte en sugis från V70N 140/170 iaf. Men som du säger finns ju inget rör. Jag känner inte igen blocket, är det från gamla V70? Efter luftfiltret borde du ju hitta spjället, och jag är rätt säker på att det sitter på liknande plats som på bilden. Kanske etiketten är under, som på sugmotorerna = spegel behövs eller så lyfter du bilen.
Användarvisningsbild
av B4B
Spjället på turbomotorn sitter som på bilden i halmstadens länk.
På sugmotorn sitter det mellan insugningsrör och luftfiltret, mer synligt och lättare att komma åt. :wink:
Användarvisningsbild
av Tisdag
Efter att varit sten död imorse körde jag en diagnos. rätt som det var startade den.vad är bäst att göra nu .har inte gjort rent gasspjället, skall man köra en uppgradering? Den pendlar på tomgången fortfarande.skall åka och tanka fullt samt hälla i STP complete system cleaner.//Nicke :-O)
V60(19-) Cross Country US Import

Hej Jag är lite sugen på att importer[…]

Det är för dåligt, men hoppas att […]

Trasig taklucka

Blir svårt iom att hela glasluckan och delar[…]

Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa f&ou[…]