- tis 24 nov 2009, 22:17
Usch vad kusligt likt mitt missljud detta låter som beskrivs av trådskaparen samt ni som postat symptomen på era brännare. Jag har en dum fråga. Var sitter brännaren i motorrummet och detta med reparation (servicdelarna) är det nåt man kan fixa själv eller måste man lämna in bilen till en firma (pris för jobbet nån som vet?).
Eftersom förra ägaren av min bil inte hade motorvärmare på bilen så misstänker jag starkt att värmaren har körts dagligen, minst 2ggr om dagen. Och detta under i princip 4-5år (samma ägare hela tiden).
Som TS skrev i början så låter det pinsamt illa när man stängt av bilen och står utanför och hör detta summerljud, låter som en jättevibrator som är trimmad, irriterande är bara förnamnet.
Kan det bli mer skador om man inte åtgärdar problemet omgående?
För min del så fungerar brännare annars som den ska sånär som på oljudet.
Eftersom förra ägaren av min bil inte hade motorvärmare på bilen så misstänker jag starkt att värmaren har körts dagligen, minst 2ggr om dagen. Och detta under i princip 4-5år (samma ägare hela tiden).
Som TS skrev i början så låter det pinsamt illa när man stängt av bilen och står utanför och hör detta summerljud, låter som en jättevibrator som är trimmad, irriterande är bara förnamnet.
Kan det bli mer skador om man inte åtgärdar problemet omgående?
För min del så fungerar brännare annars som den ska sånär som på oljudet.
Volvo V70, 2010 Summum
- By ThorHammer