Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
Kostas skrev:
Lysse skrev:
Lite frågor till dig Kostas. Jag är ny Volvo-ägare så jag har inte hunnit fördjupa mig i allt ännu.
Vad har du för et på dina fälgar? Och hur breda är dom? 8,5?
Jaa du Lysse..
Mina fälgar är 8 tum breda. ET vet jag inte ens vad det är. Har hört talas om det bara.
Min bil har Volvos låga sportchassi och styrutslagsbegränsare från fabrik. Dessa begränsare är ju standard på alla Volvo som från fabrik levereras med 16 tum eller mer.
När jag svänger MAX har jag hört att det skrapar i lite i innerskärmen men VEM svänger MAX ofta. Inte jag iaf 8) 8)
Ja du mannen, det beror på vilken bil du har, turbo eller icke turbo.
Många gapade att man itne kan ha mer än 205 på 17 tummare det var därför jag sa att 215 inte är några problem på icke turbo bilar
av Teemu
Danniy skrev:Någon som köpt och vet vad dom där styrutslagsbegränsarna kostar. Bra att veta nu när jag går i byta till finare fälgar tankar/Danniy
Dom utslagsbegränsarna jag köpte kostade lite drygt 200kr har jag för mig för bägge sidorna.
av Teemu
vad du kan ha för däcksbredd är till viss del också beroende utav fälgens ET. En fälg med lågt ET hamnar ju längre ut vilket leder till lite mer spel inne i hjulhuset. Fast andra sidan riskerar man att skrapa i skärmkanten om man kommer för långt ut.
Användarvisningsbild
av CarMan
volvo kör ju med 225/45 17" som standard på många modeller & man kan välja till 235/35 18" om man vill. så dessa storlekar går lätt på, men man behöver utslagsbegränsare då.
av Arne
Det största jag har sett är 19" och 235 däck. Då var det monterat styrbegränsare.

Bud från utländsk intressent för[…]

Oki, men 70 mil är det ju inte många […]

Ja en får gratulera. Blev slutsumman godtag[…]

Missljud AC (kompressor bytt)

Har en ordentlig läckagesökning gjorts v[…]